Gisteren gingen vrienden komen eten maar door familiale problemen konden er 4 van hun niet aanwezig zijn. Dan stond ik daar natuurlijk met 2 pichana's. Normaal ging ik beide bereiden op de primo maar vandaag zat ik te denken of dit niet zou lukken op de WGA met de grillgrates, mede doordat ik enkele filmpjes bekeken had waar men uitlegde dat ze ook perfect werkten om 2 zone's in de Q te cre?ren. Gewoon de stukken niet aan elkaar koppelen en je hebt een verschillende zone. Na wat denkwerk het idee gehad om onder 1 deel van de grillgrates de briketten te storten waarna ik nog 2 delen over had om de picanha indirect naar 45 graden te brengen, dit op een temperatuur van 120 a 130 graden, 8 briketjes gebruikt. Eenmaal dit gebeurd was de picanha eraf en een starter met houstkool om de picanha te searen. Eerst had ik het geprobeerd met de ribbels van de grill grates omhoog maar dit kwam veel te heet waardoor ik direct te zwarte strepen kreeg. Dan maar de grillgrates omgedraaid om deze te gebruiken als bakplaat en ik moet zeggen, het werkt verrassend goed. Het vlees was heerlijk en weeral iets bijgeleerd wat ik zou kunnen maken als we op reis zijn. Maar omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:
]