BasBQ
Beef en Steak

Picanha in stukken in de vriezer

 

Juulvh

Stoker
Berichten
262
Beste forumleden,

Een vriend van mij heeft een neef die boer is. Ik heb al vaker picanha's van hem gehad en was hier erg over te spreken. Nu ben ik voor het eerst uit op een hele picanha. Deze zijn echter 2 tot 3kg heb ik doorgekregen, wat wel wat groot is voor mij. Is een picanha mooi in 2 ? 3 stukken te snijden, zodat ik ze in kan vriezen, of krijg je dan slechte stukken? Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar lukraak 3 stukken kunt snijden, want je wilt toch 3 stukken die ongeveer hetzelfde zijn qua dikte en vetlaag enzo.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Ik bestel zelf een picanha van een kilo online en verdeel die dan in drie?n v??r het invriezen (omdat we maar met zijn tweetjes zijn). Dat gaat eigenlijk prima. Dus lijkt me 2-3 kg verdelen in stukken van 1 kg  ook geen probleem.
 
Geen probleem om het vlees in dikke steaks te snijden, doen wij ook altijd, zijn ook met z'n tweetjes.
 
Kan prima. Een picanha snijd ik vaak in drie driehoekige stukken, dan even vacumeren en dan kunnen ze in de vriezer.
 
in stukken verdelen kan prima lijkt mij.

Maar: een picanha van 2 a 3 kg?
Heb mij wel eens laten vertellen dat een picanha max 1100 a 12oo gram kan wegen.

Ben benieuwd wat de slagers hier op het genootschap hier over kunnen zeggen
 
Bedankt voor de reacties.

Over het gewicht: nadat ik ben gaan googlen zag ik dat ook. Als ze +1,5kg zijn zit er vaak ander vlees bij wat geen picanha mag heten? Maar ook op beef&steak staat een picanha van +3kg. Leugenaars? Ter info: het zijn limousin runderen. Ik ga het wel zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan