BasBQ
Beef en Steak

Picanha, eerste poging.

Ziet er heerlijk uit en je kunt nooit teveel vlees hebben 🙈🤪😂.
 
Picanha is thuis ook een blijver en topgerecht.
Vaak in mooie dikke sneden gesneden en dan aan het spit gegaard, maar op zijn geheel is het ook wel leuk
 
Is er een reden waarom het spit de voorkeur zou hebben?

Klopt. Nog niet aan gedacht eigenlijk.
Omdat je hierdoor de oppervlakte van je vlees vergroot, meer mooie korstvorming door de maillard-reactie en de door het ronddraaien van de stukken vlees loopt het vet mooi over het vlees ipv dat het in de hete kolen druipt. Beiden zorgen voor nog meer smaak aan je vlees
Volgende dag op brood is ook heerlijk!
Of tussen een tortilla/wrap met wat groenten en chimichurri
 
Ik heb deze Picanha indirect bereid, dus geen vet dat in het vuur verbrand. Dat probeer ik met het gezondheidsaspect in mijn achterhoofd zoveel mogelijk te vermijden.
 
Is er een reden waarom het spit de voorkeur zou hebben?

Klopt. Nog niet aan gedacht eigenlijk.
Komt bij voornamelijk omdat ik dat Noskos heb zien doen op YouTube. En die heeft veel. Goede ideeën en ik vind het gaaf eruit zien. Qua smaak zal het niet veel anders zijn denk ik.
 
Ik heb eerder bij een vriend picanha van het spit gehad en nu dus uit een stuk. Om eerlijk te zijn heb ik ook niet veel smaakverschil waargenomen. Het is natuurlijk ook leuk om eens zo’n spit te gebruiken.
 
Het gaafste van met een spit is dat je er steeds dunne schijfjes/plakjes af snijdt en dan rustig door laat draaien. Zo heeft elke hap een lekker korstje/randje en vuur/rook smaak.
 
gouden combi, picanha met chimmichurri
ziet er goed uit.
toppertje dit
 
Terug
Bovenaan Onderaan