BasBQ
Beef en Steak

PeZo-Wild Zwijn-Spareribs

 
 

El Mariachi

Kooltjesharker
Berichten
145
Vanwege drukte met werk, studie en andere hobby’s de BGE veel te weinig gebruikt dit jaar. Op een halve hand te tellen, mede door de WGA die ik wel voor t gemak nog wel eens aanfik.

Morgen maar weer eens de BGE gebruiken, ik had nog wat wild zwijn spareribs in de vriezer liggen namelijk.
Aangezien wild zwijn al smaak genoeg heeft denk ik dat deze spareribs aan peper & zout genoeg zouden moeten hebben. (Is een try-out morgen weet ik t zeker😉)

Ik heb de ribben wel ff een klein beetje ingesmeerd met Worcestershire saus zodat de peper & zout wat beter plakt.
Nu een nachtje de koelkast in.

Morgen de 2-1-0,5 methode. Ik denk dat de ribjes van wild zwijn daar genoeg aan moeten hebben. Naast wat hickory rookhout en een beetje appelsap😋😋

IMG_1056.jpeg


IMG_1057.jpeg


IMG_1059.jpeg
 
Verplaatst naar de Rookkamer, zoals de titels van de forum onderdelen H&F en L&S duidelijk aangeven is een foto van het gerecht op de BBQ verplicht.
 
Na 2 uur de ribbetjes ingepakt met wat appelsap.
De ribbetjes zagen er al goed uit, over een uurtje uitpakken en wat Bbq-saus erop, friet in de AF en de Zaanse-Mayonaise op tafel😜

IMG_1071.jpeg
 
Manmanman wat was dat LEKKURR, de kleine ribben vielen zo uit elkaar, de grotere iets meer moeite maar ook qua smaak een feestje.

PeZo is wat mij betreft echt meer dan prima voor een echt wild zwijn. Anders is het echt zonde van de specifieke smaak die dan verloren gaat, dit wilde zwijn heeft in de Eifel van alles bij elkaar gegeten en die power proef je!

Tot de volgende😉

IMG_1075.jpeg


IMG_1078.jpeg
 
KRULFRIETJUHS!!!!!!!!

lekker man. ribben lijken me ook fantastisch
 
Terug
Bovenaan Onderaan