BasBQ
Beef en Steak

Persoonlijke Pulled Pork Première Post

 

Tebbes

Sprokkelaar
Berichten
34
Hallo Luitjes,

Gisteren mijn allereerste pulled pork gemaakt. Aangezien het de eerste keer was en er maar twee eters waren ben ik begonnen met
een stuk procureur van 1 kilo die ik besteld had bij BBQuality.nl . De volgende wordt absoluut een groter stuk.

Het idee was een soort combinatie te maken van de Noskos wedstrijd en snelle methode, waarbij ik alleen als het geheel sneller ging dan verwacht een glaze zou toepassen na 5 uur, alvorens de procureur in te pakken in folie. Die glaze heb ik uiteindelijk niet aangebracht.

Het proces ging als volgt:

Eerst 2 kleine loshangende flubbertjes weggesneden en de procureur geïnjecteerd met Heath Riles pork injection.

DSC_0086.JPG



Daarna gekruid met Noskos the pulled Pork kruiden en vervolgens een nachtje in de koelkast gelegd.

DSC_0087.JPG



De smoker opgestart en de procureur op de grill. 2 probes aangesloten, 1 voor de smoker temperatuur en 1 voor de kerntemperatuur.

DSC_0089.JPG



Heb de smoker ingesteld rond de 120 graden en toen hij stabiel was zat hij continu tussen 118 en 120 graden. Als rookhout heb ik appel chunks toegevoegd.
Dit was het resultaat na 2 uur:

DSC_0090.JPG



Na totaal 5 uur heb ik de procureur weer van de smoker gehaald. De kerntemperatuur was nog geen 74 graden.
Hij zag er als volgt uit:

DSC_0091.JPG



Het stuk vlees ingepakt in folie en weer teruggelegd in de smoker:

DSC_0092.JPG



Ongeveer 2 uur later was de procureur klaar. Vanaf 90 graden kerntemperatuur ben ik gaan prikken en met 92 graden ging de prikker overal soepel in.

DSC_0093.JPG



Bij het uitpakken zag ik dat er een gedeelte heel donker was en was ik bang dat het verkoold was, maar na wat voelen en proeven bleek dat gelukkig niet het geval. Ik heb op filmpjes en foto's weleens zo'n donkere karamelisatie gezien, maar had dat zelf nooit eerder meegemaakt.

DSC_0094.JPG



Na zo'n 15 minuten uitdampen het geheel weer ingepakt en een uurtje laten rusten. Daarna de procureur gepulled en een sausje toegevoegd. De saus was een combinatie van het sap van de procureur, wat appelazijn en Sweet Baby Ray's Honey barbecue sauce.

DSC_0095.JPG



Het vlees op wat broodjes gedaan en een paar plakjes augurk erbij. Uiteindelijk geserveerd met een Caprese salade en een glaasje rosé.

DSC_0097.JPG



De broodjes waren heerlijk en we hebben samen volop genoten. Er was nog een beetje vlees over, die zal snel op gaan.
De volgende keer ga ik een groter stuk vlees proberen, aangezien ik het geen dat overblijft kan insealen en invriezen.

Al met al was het een leuke en leerzame ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er prachtig uit! in porties vacumeren en invriezen werk prima. Hier kun je nooit genoeg van maken ;)
 
Mooie PP, leuk verslag.
Hier is PP met Augurk ook favoriet. (ipv. coleslaw)

Gefeliciteerd met je Knor
 
Dank jullie.

Met coleslaw is ook lekker maar ik had deze keer meer zin in augurk.
 
Mooie run hoor.
Ik denk dat je een sticker verdiend heb
Gefeliciteerd
 
Woohoo een knor!
Super nice!
 
Mooie PP gemaakt vind het lekker met augurk maar ook met kooksels.
Gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mooie reportage, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Ziet er super uit en van harte

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dat ziet er lekker uit! had ik zomaar een broodje van gelust 👍
Badge verdiend, gefeliciteerd.🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan