BasBQ
Beef en Steak

Peren Galette, fruit in je snuit!

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
313
Sander kwam met het onderwerp voor de fotowedstrijd van deze maand, namelijk fruit in je snuit. Een leuke uitdaging, er gingen direct al een aantal fruitsoorten door mijn gedachten. Uiteindelijk zat ik met de gebakken peren, in de vorm van een peren galette.

Vandaag nemen we dus een lekker gebakje als toetje (na de cote de boeuf met krieltjes). Met weinig ingrediënten krijg je toch een kunstig resultaat.
Eerst was ik de peren en zet ik de suiker, kaneel en bladerdeeg klaar.
IMG_2141.jpeg


De peren worden in kwarten gesneden, het klokhuis verwijderd en in daarna dunne plakjes gesneden.
IMG_2142.jpeg


Het bladerdeeg wordt uitgerold, rond uitgesneden en vervolgens belegd met de peer.
IMG_2143.jpeg


Randjes mooi omplooien, het bladerdeeg insmeren met ei en het geheel bestrooien met suiker en kaneel.
IMG_2144.jpeg


Ondertussen heb ik de bbq aangestoken en laten opwarmen tot 200 graden met de pizzasteen. De galette leg ik met bakpapier op de pizzasteen.

IMG_2146.jpeg


Na ongeveer 3 kwartier zag het er prima uit.
IMG_2153.jpeg


Lekker toetje met een espresso'tje:
IMG_2175.jpeg


Wel netjes delen met het gezin natuurlijk, met een beetje poedersuiker erover. Erg lekker!
IMG_2207.jpeg


En dit was het hoofdgerecht. Hier heb ik verder niet veel foto's van gemaakt omdat het hier vandaag niet om draaide. Ook dit was erg lekker, de krieltjes gerookt op appelhout, met cote de boeuf in Noskos steakkruiden en puntpaprika met een beetje gemalen peper.
IMG_2209.jpeg
 
Mooie variant van een klassieker. Ziet er geweldig uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dit is erg mooi en vormrijk.
Lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Ge-wel-dig!
Heerlijke inzending met een prachtige foto als resultaat, de peer ligt er fantastisch in.
Een schitterende Galette
 
  • Geweldig
Waarderingen: Iss
Dat ziet er prachtig uit!

Lijkt me heerlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Lijkt me heerlijk. Heb zelf nog niet eerder iets 'hartigs' gemaakt zoals dit maar wil het graag proberen. Wellicht mooi om te doen voordat de pizza steen echt heet moet worden voor de pizza.

Bedankt voor het delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dit ziet er echt fantastisch uit! Eenvoudig en toch super mooi en lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Terug
Bovenaan Onderaan