BasBQ
Beef en Steak

pecan crusted rack of pork

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Van de week bij slagerij De Rooij in Berkel en Rodenrijs een stuk Iberico varken besteld. Ik was namelijk ge?nspireerd door de site van Marcel (Mac) en vandaag Rack of Pork gemaakt, en wel volgens dit recept (http://www.macsbbqpit.com/pecan-crusted-rack-of-pork/#comment-1679). Als extra nog wat venkelzaadjes en chilivlokken toegevoegd


Mooi stuk vlees

De ingredi?nten

Zwoerd zat er ook nog aan, later ingesneden met Stanleymes. Maar een volgende keer haal ik het er meteen af.

Met stanleymes ingesneden

Pecannoten, Panko broodkruim, venkelzaadjes, chilivlokken, sinaasappelschil, rozemarijn, zout en peper

Vlees eerst ingesmeerd met mengsel van sinaasappelsap en olijfolie, vervolgens droge mengsel erop gedaan

Past mooi op de verhoger

Kersen en appelhout in de smokerbox

Ondertussen cranberry coulis gemaakt, ook volgens recept van Mac

Met staafmixer goed gladmixen

IJsberg sla met bietjes, de mix met panko gaat goed samen met de bietjes

Na 3 uur had het stuk varken een Kerntemp van 65 gr. Dome was constant 114 gr.

Heel even direct verhitten, spek begon echter al snel te ontvlammen

Bordje met McPeet potato's, we hebben weer heerlijk gegeten.
Bedankt weer voor het kijken
 
Lekker maaltje Peter!
Die Mac weet wel wat lekker is, vandaag ook weer 2x zijn blog geraadpleegd....
 
Ceriel zei:
Lekker maaltje Peter!
Die Mac weet wel wat lekker is, vandaag ook weer 2x zijn blog geraadpleegd....
Daar staat inderdaad genoeg inspiratie op. Prachtig vastgelegd ook
 
prachtige maaltijd Peet
 
Je bent echt goed bezig hoor! Het lijkt wel een verslaving..  :p B-)
 
mooi stukje vlees! ik zou het zwoerd zelf ook los bereiden, ik denk dat je het nooit mooi crispy krijgt bij vlees dat je niet helemaal door en door wil garen, zoals bij deze rack.

hoe was het pecan - kruidenmengsel?
 
Marieken zei:
mooi stukje vlees! ik zou het zwoerd zelf ook los bereiden, ik denk dat je het nooit mooi crispy krijgt bij vlees dat je niet helemaal door en door wil garen, zoals bij deze rack.

hoe was het pecan - kruidenmengsel?
Lekker, maar uiteindelijk weinig van geproefd, zat allemaal op het zwoerd. Volgende keer dus anders ;)
 
Wow peet. Mooi recept enne cranberry saus. Lekker hoor.
Krijg er spontaan trek van
 
Ziet er geweldig uit... Mooie foto reportage :D
 
McPeet zei:
Marieken zei:
mooi stukje vlees! ik zou het zwoerd zelf ook los bereiden, ik denk dat je het nooit mooi crispy krijgt bij vlees dat je niet helemaal door en door wil garen, zoals bij deze rack.

hoe was het pecan - kruidenmengsel?
Lekker, maar uiteindelijk weinig van geproefd, zat allemaal op het zwoerd. Volgende keer dus anders ;)

oh zonde!!! maar gelukkig wel lekker dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan