BasBQ
Beef en Steak

Pasta

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.856
Vandaag moest natuurlijk de bbq aan.
Een maaltijdpastasalade van de Q.
Echt een op en top bbq gerecht .

De Q was al op temperatuur, stond al de hele dag aan op papadag .
Dus nu eerst de kruiden olie maken voor de pasta. Olijfolie, Franse knoflook, tijm en peterselie.
20210329_175436.jpg


De courgette in grove stukken en champignons gehalveerd.
20210329_180021.jpg
20210329_181246.jpg
20210329_181845.jpg
20210329_182307.jpg


Ook nog wat tomaatjes er bij.
En tegelijkertijd het vlees. Gekozen voor een lekkere entrecote met enkel wat zout.
20210329_182113.jpg
20210329_182326.jpg
20210329_182910.jpg


Had ik al gezegd dat er veel groenten in gaat? Dus ook nog wat aspergestips, terwijl het vlees ligt te rusten. Mochten ze er niet zijn, dan is dit prima te vervangen door grote groene asperges, mooi schuin gesneden.
Het leuke is aan deze pasta dat echt alles high en fast gegrild mag worden.
20210329_183904.jpg

Alles weer terug op de Q opwarmen.
20210329_184550.jpg


De olie met de pasta mengen. En dan de borden opmaken.
20210329_184234.jpg


Nog een beetje extra groenten, rucola .

En hoe ziet dit er dan vegetarisch uit voor de vrouw?
20210329_185513.jpg


Niets te klagen volgens mij. Maar mijn bordje vond ik beter .
20210329_185617.jpg
20210329_185702.jpg


Als je hier geen kriebels van krijgt.......
20210329_203921.jpg




En natuurlijk iets te drinken er bij.
20210329_190256.jpg


Uiteraard is de kleine ook aan het genieten.
20210329_190246.jpg


Dit is echt een van mijn favoriete gerechten.
Heerlijk
Bedankt voor het kijken.

20210329_204158.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er lekker uit! Prima papadag zo 😁
 
Heerlijk, wat een schitterend bordje. Dat lust ik ook wel! 😋
 
Dat zier er weer fantastisch uit broer. Wat een heerlijk voorjaars plaatje. M'n telefoon lag aan de lader. Zal daardoor je oproep gemist hebben vrees ik :cool:
 
Dat zier er weer fantastisch uit broer. Wat een heerlijk voorjaars plaatje. M'n telefoon lag aan de lader. Zal daardoor je oproep gemist hebben vrees ik :cool:
Ik was ondertussen de koelkast aan het schoonmaken, dus het bier lag niet koud. De weg tussen Prinsenbeek en de Haagse Beemden was afgesloten. Het was hier autoloze maandag. En de voordeur is nog te nat van de verf om open te doen.

Ik heb gedacht dat je het niet zou redden .
 
Dat is een mooi bordje geworden! En wat een straf dat je dat vlees in je eentje moet opeten 😁
 
het is meer een entrecote salade geworden. Wauw, wat ziet het er goed uit zeg.
Kan me haast niet voorstellen dat je vegetarische vrouw niet stiekem een plakje vlees heeft "getest"
Althans, zo gaat het vaak hier in huis met "de vegetarische vrouw"
 
Wat ziet dit er schitterend uit !!! Hele mooie reportage en ziet er absoluut lente uit !
die laatste foto met het zonnetje erop is helemaal top !!!
bedankt voor het delen !
 
Wat ziet dit er schitterend uit !!! Hele mooie reportage en ziet er absoluut lente uit !
die laatste foto met het zonnetje erop is helemaal top !!!
bedankt voor het delen !
Bedankt voor het onderwerp zullen we maar zeggen. Als een "leek" nu het fotowedstrijdtopic leest, koopt hij gelijk zijn 1e bbq



het is meer een entrecote salade geworden. Wauw, wat ziet het er goed uit zeg.
Kan me haast niet voorstellen dat je vegetarische vrouw niet stiekem een plakje vlees heeft "getest"
Althans, zo gaat het vaak hier in huis met "de vegetarische vrouw"

Hoe noem je dat, mijn vrouw is hoofdzakelijk vegetarisch omdat ze het niet lust. Ze maakt echter een uitzondering voor varkenshaas en soms een stukje beenham of witvis .
Dochterlief wil echter rood, rauw bloedend, gedroogd, gezouten, gerookt..... Zeg maar alles papa klaar maakt, zolang het niet te gekruid is.
 
Hoe noem je dat, mijn vrouw is hoofdzakelijk vegetarisch omdat ze het niet lust. Ze maakt echter een uitzondering voor varkenshaas en soms een stukje beenham of witvis .
Dochterlief wil echter rood, rauw bloedend, gedroogd, gezouten, gerookt..... Zeg maar alles papa klaar maakt, zolang het niet te gekruid is.
Hier is de hoofdzaak het dierenleed. Maar volledig vegetarisch is ze niet. 1 a 2x per week en zeker in het weekend (bbq ;) ) is het vlees (of vis).
Ach, er is voor elk standpunt wat te zeggen. Heb er geen probleem mee.

Ook hier is dochterlief een groot fan van rood vlees. Picanha staat heeeeeel hoog op der favo-list.
Niet dat ze nee zegt tegen ribben, moinks, spek, sateh, char sui, etc. etc. etc. overigens. Laatst nog een "supermarkt blinde vink" op de bbq gelegd en afgelakt met bbq saus (simpel maar lekker) en ook dat ging er heel goed in 🤣
 
Wauw Remco mijn complimenten, dit is echt een schitterende maaltijd geworden:love: ik weet al op wie ik ga stemmen deze fotowedstrijd😜 dit is echt een Jet maaltijd, ik had heel graag bij jullie aangeschoven, fles Chianti erbij en genieten maar😋
 
Ik krijg hier echt wel een boel lentekriebels van....en klaagjes van mijn maagje.:giggle:
Ziet er voortreffelijk uit Remco.
Ga maar vast verzinnen wat het onderwerp voor volgende maand wordt;)
 
Jazeker lekker de kriebels gekregen tijdens het lezen van deze post, lekker zeg, mooie story en duidelijk die foto's!
Hier normaliter 5x vega en 2x vis/vlees trouwens, mag pret niet drukken! De lol van jouw reportage straalt er vanaf!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Heb net gegeten maar dit ziet er echt goed uit mooi gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Ik ga voor jou bordje, die spreekt mij meer aan 😊
 
Van het weekend dit gerecht gemaakt met wat kleine tweaks:
Een bavette ipv entrecote
Een ripasso ipv grolsch.

Het was super lekker, dank voor de inspiratie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan