BasBQ
Beef en Steak

Parijs buikspek

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
898
Parijs buikspek à la Noskos, maar dan met een SPG rub.

Niet helemaal zo zacht als gehoopt, maar de smaak was erg goed. Volgende keer wel iets minder rub gebruiken, was nu iets te overheersend.

En de kleine meid heeft ook weer genoten van papa’s kookkunsten, daar doe je het voor 😊

1BC47420-46D6-4269-B2EC-EF69876DC000.jpeg

B613D058-8C0A-4A16-9833-62B5B77CAC0A.jpeg

FDCE8890-272E-4CEA-AE60-78661601E277.jpeg

BB66AA18-F231-4477-A7AA-681CE799E18F.jpeg
2DF841CE-7AF8-487F-9D61-90F0462AC8B3.jpeg
C36B4309-05A7-4333-93C6-6010FFAD2BFB.jpeg
46B9A7EE-D6E9-41EE-A231-6BF3D6F7B180.jpeg
 
Ziet er goed uit!🤤
Toch wel benieuwd wat de sides zijn geworden, gezien je hierover advies vroeg 😉
 
Ziet er heerlijk uit en mooi dat de kleine meid er ook van genoten heeft! 👌🏻😁 jammer dat hij niet helaam zacht was, daar loop ik ook nog wel eens tegen aan. Verschilt toch er per stuk buikspek..
 
Ziet er lekker uit. Mooie rookring.
Wellicht iets te kort gegaard? En een beetje bitemis ook niet weg.
Wat betreft de rub. De kant en klare rubs bevatten van (te) veel zout. Tipje, maak eens zelf de rub met minder of geen zout.
 
Ziet er lekker uit. Mooie rookring.
Wellicht iets te kort gegaard? En een beetje bitemis ook niet weg.
Wat betreft de rub. De kant en klare rubs bevatten van (te) veel zout. Tipje, maak eens zelf de rub met minder of geen zout.

Hij was ook echt lekker zo met bite, maar wel anders dan ik verwacht zou hebben.

De rub had ik zelf gemaakt in de verhouding 3 delen S, 3 delen P en 2 delen G. De rub was ook lekker, maar voor mij net te overheersend. Volgende keer eens wat minder zout proberen.
 
Ziet er mooi uit en met de kleine meid kunnen genieten

Betrap mezelf er ook nog wel een op, te fanatiek met kruiden
 
Hoi Laurens, mooi recept, zo heb ik t zelf nog niet gemaakt, ziet er wel lekker uit hoor! ;) 👍
 
Mooi gedaan. Ziet er heerlijk uit

Ik ben ook altijd terughoudend met zout. Je kan altijd nog wat toevoegen als het op je bordje ligt.
En hoe langzamer het gaart, hoe zachter de spek wordt
 
Mooi gedaan. Ziet er heerlijk uit

Ik ben ook altijd terughoudend met zout. Je kan altijd nog wat toevoegen als het op je bordje ligt.
En hoe langzamer het gaart, hoe zachter de spek wordt

Bedankt voor de tip! De temp was toch nog wel wat opgelopen naar 145 graden, dus daar kan het dan ook aan gelegen hebben. Volgende keer 120-130 aanhouden dan maar.
 
Is een mooi gerechtje geworden toch ! Ik ben ook wel eens uitgeschoten met kruiden. Een keertje te veel op de zalm, dat was echt niet lekker meer. Maar aldoende leert men !
 
Dit is toch wel een heel mooi stukje buikspek. Met mooi veel vlees.
Prijsbuikspek is zalig. Het is niet alleen garen op temperatuur maar ook voelen met een prikker of het boter zacht is. Gezien jou stuk veel vlees bevat zal het waarschijnlijk anders garen dan de standaard hele vette stukken.
 
Lekker Spekkie voor je Bekkie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan