BasBQ
Beef en Steak

Paella por favor! 🇪🇦🇪🇦🇪🇦

 
 

JasperB

Vuurmaker
Berichten
80
Goedendag beste forumleden,

Gister hadden wij voor ons diner een Spaans thema bedacht.🇪🇦 's Middags begonnen we met verschillende tapasgerechten die we hadden afgehaald bij een tapasrestaurant bij ons in de buurt. Aangezien dit een bbq genootschap is zal ik de tapas niet verder benoemen. 🤗 Als hoofdgerecht had ik bedacht om een Paella op de BGE te maken. Voor wat betreft de ingrediënten heb ik onder andere ui, paprika's, rode pepers, knoflook, tomaat, chorizo, erwten, zeevruchten, kippendijen en uiteraard saffraan gebruikt.

20210327_121950.jpg


20210327_135730.jpg


Nadat ik de BGE had klaargemaakt voor indirect op 200°C en de skillet op temperatuur was, kon het feest van bereiden beginnen! Hieronder enkele foto's van de bereiding en het eindresultaat.

20210327_194849.jpg


20210327_195524.jpg


20210327_200453.jpg


20210327_213219-02.jpeg


Wij waren er zeer te spreken over!! Het bereiden op de BGE vonden we echt een super toevoeging voor de smaak! Gaat bij ons dus zeker vaker terugkomen!

Prettige dag nog!

20210327_115320.jpg
 
Dat ziet er goed uit, ook maar eens proberen.

Moet dan een skillet kopen of het handvat van m’n steelpan halen
 
Dit ziet er lekker uit. Schuif maar een bordje door.
Paella staat zeer hoog op mijn lijstje., Uitdaging is dat mijn skillet niet zo groot is.
 
Heerlijk. Zeker met een lekkere chorizo.
Lekker gevuld pannetje heb je daar
 
Lust ik wel!
 
Ziet er heerlijk uit moet ik ook eens proberen! Had je nu ook zo'n typische wat aangebakken bodem?
 
Wat een heerlijk gerecht. En het past precies zo te zien. Zal gesmaakt hebben 👌🏻
 
Ik vind dat zo gezellig eten, zo'n grote pan gevuld met een heerlijke paella op tafel en iedereen die daar dan lekker kan uitscheppen, glaasie wijn erbij en smullen maar :love: nu heb ik echt trek in Paella🤔
 
Ziet er heerlijk uit moet ik ook eens proberen! Had je nu ook zo'n typische wat aangebakken bodem?
Ja, aan de randen en bodem had ik inderdaad de bite waarover ze vaak schrijven. Ik had eerst nog even mijn vraagtekens of het niet teveel zou aanbakken, maar de combi van indirect verwarmen en de skillet die goed geseasoned is hebben dit voorkomen, vermoed ik?
 
Dat ziet er heerlijk uit. Mooie pan eten. En idd er gaat niets boven lekker samen smullen uit z'n lekkere pan.
 
Niks mis mee, ziet er smakelijk uit, zelf nog nooit gemaakt, geen idee waarom, want wel vaak gegeten, maar nooit van de Q. 🔥 (y)
 
Ja, aan de randen en bodem had ik inderdaad de bite waarover ze vaak schrijven. Ik had eerst nog even mijn vraagtekens of het niet teveel zou aanbakken, maar de combi van indirect verwarmen en de skillet die goed geseasoned is hebben dit voorkomen, vermoed ik?
Ga het zeker onthouden!
 
Hier wil ik ook wat mee gaan doen. Toppie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan