BasBQ
Beef en Steak

Overkapping met berghok

Vaak doen ze dit door een betonbielsje er onder te plaatsen en het frame waar je de planken tegenaan schroeft hier op te bevestigen.
De planken laat je dan een klein stukje over het bielsje steken.

Kijk eens op YouTube bij gadero houthandel, daar staan wel goeie tips.
wij hebbe er ook een stenen band onder zitten
ook rondom de veranda in combinatie met poerden @LuMbErJaCk mijn schoonvader zweert erbij en die zit in dat wereldje

20200803_195000.jpg


20200804_093428.jpg
 
Bedankt voor de adviezen, maar we hebben het toch maar zo gelaten en geen bandjes eronder gedaan. Die hadden we niet, dat had meer tijd gekost en dan kon de stratenmaker weer niet en we gaan komend weekend naar Italie op vakantie, vandaar. Mochten die onderste planken over een paar jaar gaan rotten dan kunnen we die weer vervangen, is minder goed dan met betonbandjes eronder natuurlijk, maar dat zien we dan wel weer.
Als we terug zijn uit Italie dan het keukenblok erin maken, de schuifdeur van beslag voorzien en nog later de stroom aanleggen (lage prio).
In het opberghok wil ik een stelling maken om de bbq accessoires, houtskool en briketten en zo in op te bergen, zodat alles mooi bij elkaar is.

Bandjes gesteld en stopzand erin
IMG_20230531_210639_small.jpg


Straatwerk in uitvoering
IMG_20230606_064554_small.jpg


Het resultaat van meerdere avonden zwoegen, ligt er strak in en we zijn er erg blij mee
IMG_20230607_181804_small.jpg


IMG_20230607_181912_small.jpg


IMG_20230607_181850_small.jpg
 
Bedankt voor de adviezen, maar we hebben het toch maar zo gelaten en geen bandjes eronder gedaan. Die hadden we niet, dat had meer tijd gekost en dan kon de stratenmaker weer niet en we gaan komend weekend naar Italie op vakantie, vandaar. Mochten die onderste planken over een paar jaar gaan rotten dan kunnen we die weer vervangen, is minder goed dan met betonbandjes eronder natuurlijk, maar dat zien we dan wel weer.
Als we terug zijn uit Italie dan het keukenblok erin maken, de schuifdeur van beslag voorzien en nog later de stroom aanleggen (lage prio).
In het opberghok wil ik een stelling maken om de bbq accessoires, houtskool en briketten en zo in op te bergen, zodat alles mooi bij elkaar is.

Bandjes gesteld en stopzand erin
Bekijk bijlage 53625

Straatwerk in uitvoering
Bekijk bijlage 53626

Het resultaat van meerdere avonden zwoegen, ligt er strak in en we zijn er erg blij mee
Bekijk bijlage 53627

Bekijk bijlage 53628

Bekijk bijlage 53629

Dat ziet er erg mooi uit.

Zekere weten dat je daar mooie avonden/dagen gaat beleven als het helemaal af is straks.
 
Ik zie nu net dat ik nooit de foto's van het eindresultaat gepost heb....
Inmiddels is de overkapping al heel erg veel gebruikt, niet alleen om onder te bbq-en, maar ook om gewoon lekker een bakkie of een biertje te doen. Het is namelijk een erg lekker windluw hoekje waar je al gauw kunt zitten. We zijn er in elk geval superblij mee en hij wordt dan ook volop gebruikt. Ook de koel/vriezer in het berghok is gewoon superhandig. Om bier en frisdrank in te leggen en de vriezer om het bbq vlees te bewaren, dan hoeft die in de keuken niet propvol gestouwd te worden.

20230729-1412_small.jpg
20230729-1411_small.jpg


20230719-1700_small.jpg


20230719-1658_small.jpg
 
Dat is idd een prachtig plaatsje geworden waar je heerlijk kunt verpozen
 
Terug
Bovenaan Onderaan