BasBQ
Beef en Steak

Overkapping met berghok

 
 
 
 

LuMbErJaCk

Kooltjesharker
Berichten
154
Na jaren barbecuen in de openlucht komt er nu dan eindelijk een overkapping waar ik ook rustig met slecht weer onder kan staan op mijn gemakkie.
Dat maakt de planning (wat zullen we eten?) ook makkelijker, want dan maakt het gewoon niet meer uit of het kl*teweer is of niet.

Een handige buurman/timmerman helpt mij daarbij en hij heeft ook de materialen kunnen bestellen met wat korting.
IMG_20230329_075009_small.jpg


Vorige week de poeren ingegraven, gesteld en vastgezet in het beton
IMG_20230411_112740_small.jpg


De tweede poer tegen de schuur aan heb ik weer uitgegraven en verplaatst naar voren, want aan de voorkant wordt eerste meter tegen de schuur dichtgemaakt.
Het achterste gedeelte, tussen de twee laatste palen, wordt een afgesloten berghok waar ik mijn barbecues en alle benodigdheden kan opslaan.
IMG_20230415_164142_small.jpg


Voorlopig nog even onder de openlucht, maar over een paar weken lekker onder een dakkie :)
IMG_20230415_173641_small.jpg
 
Zou niet meer zonder kunnen. Ben benieuwd hoe het wordt!
 
Kijk dat is een fijne uitbreiding.
 
Hierdoor ga je vaker BBQ-en, kan je je BBQ sneller afschrijven of ben je goedkoper per keer BBq-en.
Een hele goede "diepte investering". ;)

Maar serieus een overkapping heeft bij mij heel veel BBQ plezier toegevoegd.
 
Vorige week is de buurman in zijn uppie verder gegaan, omdat wij onverwachts (vakantieveilingen) met de trein naar Praag belandden. Mijn zoon had een paar foto's gemaakt, zodat wij de vorderingen konden aanschouwen met een biertje in de hand....dat is lekker klussen 😁

IMG-20230423-WA0003_small.jpg



IMG-20230423-WA0005_small.jpg


IMG-20230423-WA0006_small.jpg



-----------------------------
GIsteren was het prachtig weer om weer aan de gang te gaan en we zijn best een heel end opgeschoten. Plan is om aanstaande woensdag de EPDM dakbedekking erop te doen en de schuifdeur op te hangen, die staat nu nog los in de deuropening.. Dan is het meeste bouwwerk wel zo goed als af en rest nog het straatwerk en de elektra aanleggen.

IMG_20230429_145530_small.jpg




IMG_20230429_172726_small.jpg








IMG_20230429_172714_small.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig, dat wordt een mooi plekje.
 
Dat wordt een mooie Bbq-plek.
En fijn dat je buurman lekker mee klust. Die zit straks ieder weekend bij je aan tafel. 🥳
 
Deze week de EPDM dakbedekking erop gemaakt en de dakranden afgewerkt. Schuifdeur gemaakt van de overgebleven zwarte douglas delen en opgehangen. Ook de goot aan de garage weer aangebracht nadat die ingekort was omdat er ineens een bbq hok tussenstaat ;)
Nou nog het straatwerk, het deurbeslag en de de stroom doen, maar het lastigste is geweest en het dak is tenminste waterdicht nu.

IMG_20230503_173223_small.jpg


IMG_20230506_162157_small.jpg


IMG_20230503_171400_small.jpg


IMG_20230503_171417_small.jpg


IMG_20230503_171554_small.jpg


IMG_20230503_171744_small.jpg
 
Ziet er strak uit. Daar kun je straks bij weer en wind mooi staan barbecueën
 
Leuk! En ik denk dat de buurman zich hiermee heeft ingekocht voor je BBQsels ;)
 
Netjes hoor, dat is al een heel fijn plekje zo te zien!
Ik zie alleen dat je de onderste zwarte planken gewoon tot op de grond hebt laten steken. Ben je niet bang dat deze gauw gaan rotten?
 
Word al een mooi plekje zo 👍🏻
 
Hendig zo'n buurman.. mooi plekje zo!! ga je veel plezier aan beleven denk ik zo
 
Leuk man! inmiddels 3 weekjes verder nog updates 😄? Ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk word.
 
Netjes hoor, dat is al een heel fijn plekje zo te zien!
Ik zie alleen dat je de onderste zwarte planken gewoon tot op de grond hebt laten steken. Ben je niet bang dat deze gauw gaan rotten?
Daar zijn we eigenlijk zelf ook nog niet over uit wat nou wijsheid is. Leggen we de tegels er tegenaan, of laten we die doorlopen onder de planken door? Ze "hangen" dan in het stopzand wat makkelijk het water doorlaat, dus dat water zal niet lang blijven hangen rond de planken. Het straatwerk moet sowieso nog gedaan worden, dus we kunnen nog alle kanten uit.
De onderste planken kunnen er ook nog relatief makkelijk vanaf om ze in te korten, dus als iemand advies heeft wat het beste is dan hoor/lees ik dat graag.
 
Laatst bewerkt:
Leuk man! inmiddels 3 weekjes verder nog updates 😄? Ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk word.
Wachten is op de stratenmaker nu, het zand en alle tegels zijn er inmiddels en het gras heb ik allemaal uitgegraven. Onder de overkapping komen 60x60 tegels en er omheen 30x30.

Dak heeft bewezen waterdicht te zijn, dat is wel een geruststellend idee.
IMG_20230507_152126_small.jpg


Kwam nog een stuk vloer tegen van een boerderijtje dat er vroeger gestaan heeft, maar ergens kort na de oorlog afgebrand schijnt te zijn.
IMG_20230517_091308_small.jpg


Gras uitgegraven
IMG_20230524_092104_small.jpg


60x60 tegels zijn er ook
IMG_20230517_073726_small.jpg

De 30x30 tegels was iets meer werk...die heb ik zelf opgehaald uit de woonwijk waar onze stratenmaker de hele wijk aan het vernieuwen is.
IMG_20230524_113923_small.jpg
 
Daar zijn we eigenlijk zelf ook nog niet over uit wat nou wijsheid is. Leggen we de tegels er tegenaan, of laten we die doorlopen onder de planken door? Ze "hangen" dan in het stopzand wat makkelijk het water doorlaat, dus dat water zal niet lang blijven hangen rond de planken. Het straatwerk moet sowieso nog gedaan worden, dus we kunnen nog alle kanten uit.
De onderste planken kunnen er ook nog relatief makkelijk vanaf om ze in te korten, dus als iemand advies heeft wat het beste is dan hoor/lees ik dat graag.
Vaak doen ze dit door een betonbielsje er onder te plaatsen en het frame waar je de planken tegenaan schroeft hier op te bevestigen.
De planken laat je dan een klein stukje over het bielsje steken.

Kijk eens op YouTube bij gadero houthandel, daar staan wel goeie tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan