BasBQ
Beef en Steak

Over engineered Pizza

 

j1nx

Kooltjesharker
Berichten
105
Deze kwam langs op Facebook.



Lijkt me eigenlijk wel gaaf om te maken. Iemand die hem toevallig op het internet als origineel heeft gezien. Hopelijk met recept / stappen plannetje (al kan het nu ook weer niet heel moeilijk zijn)

Ben wel benieuwd.
 
Ik heb hem nog nooit eerder gezien, maar hij is wel leuk.

Begin met de bodem te sausen, daarna kaas er op.
Dan de 2de laag deeg er boven op leggen in de vorm van een ster, dan de vakken opvullen met wat jij wilt.
En dan afbakken.
 
Ik vraag me af of het inderdaad twee lagen deeg zijn...

Ik dacht in eerste hetzelfde als jou, maar denk dat de patat gewoon op het karton ligt. Een normale pizza boven als ster insnijden in het midden en dan de punten omvouwen???
 
De friet ligt op het karton. De binnenkant is in punten gesneden en naar buiten opengeklapt. Mooi gedaan en zeker de moeite waard als je een grotere pizza kan maken.
 
Ik zou de foto croppen tot je alleen de foto overhoud en die dan in google laten zoeken. Dan vind je alle sites waar die staat. Als je mazzel hebt is het van een blog dat er een beschrijving bij heeft staan.
 
Zo te zien hebben ze gewoon een flinke pizza twee kruizen gegeven in het midden en de punten tot over de rand terug gevouwen, daarna alle compartimentjes belegd en er na het afbakken wat patat in het midden gestort. Als je al pizzadeeg tot pizza kunt bakken is deze presentatie verder niet zo moeilijk.
Wel een leuke presentatie. Ik had het nog nooit zo gezien.
 
Ik ga mee met het antwoord van Jeroen (El Fumarole).
 
Terug
Bovenaan Onderaan