BasBQ
Beef en Steak

Oudjaar spicy Cote de Boeuf

 

Just Vodka

Stoker
Berichten
321
Omdat ik de 31ste nog gewoon moest werken een simpele maaltijd voor 3 personen.
Op het menu 2x Cote de Boeuf van 1.1kg ieder en een pre-fab ceasar maaltijdsalade van de AH.

De Cote de Boeuf's eerst met dun laagje sriracha lemongrass ingesmeerd daarna laagje rub erop (zout, peper, tijm, oregano, knoflook, smoked chipottle, jallapeno peoder).

Op de Big Joe met een temperatuur van 120c met paar chunks eikenhout heeft het vlees indirect er ongeveer 1 uur en 15 min over gedaan om op 40c uit te komen. Daarna de BJ flink opgestookt voor het searen waarbij het vlees tot zo'n 50c is gekomen. Vlees laten rusten onder alu folie waarbij de temperatuur netjes op 54c is gekomen voor ik het aansneed.

1641200774523.png

1641200804574.png

1641200829004.png


De smaak was prima. Ik vind het Ierse Angus vlees van Beef & Steak okay maar niet super. Prima om er met een rub en rook een smaakbom van te maken.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er super uit, mooi gegaard.
 
Lekker hoeft niet altijd moeilijk te zijn.

Ziet er heerlijk uit
 
Omdat ik de 31ste nog gewoon moest werken een simpele maaltijd voor 3 personen.
Het is wat je simpel vind… 😋 Prachtige stukken vlees en een heerlijk maal denk ik. Maar snap prima wat je bedoeld hoor. 😉
 
Zo, een lekker ‘simpel’ 🤣 gerecht om het nieuwe jaar uit te gaan.
Ziet er zeer smaakvol uit!
 
Wat zien deze er erg lekker en smakelijk uit. Heerlijk.
 
Nou simpel.. Dat zijn toch behoorlijke steaks. Ziet er een goed cuisson uit, jullie hebben iig een goeie bodem gelegd voor alle champagne
 
Thanks allemaal.

Met simpel bedoel ik dan eigenlijk de relatief makkelijke snelle bereiding. Kamado vullen en aansteken is zo ongeveer het meeste werk. Daarna wachten..... en even searen.
En een kant en klare salade in een bak mikken en husselen is ook niet echt hoogstaand.

Maar resultaat was zeker prima. Pittige goed gesearde buitenkant met een medium rare binnenkant, heerlijk. En zoals Bram zei: een goede bodem voor de rest van de avond/nacht.
Volgende dag had ik nog een klein stukje vlees over en dat in dunne plakjes op brood was ook genieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan