BasBQ
Beef en Steak

Opgerold bavette'tje

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Een week of twee geleden mijn ouders op visite, en wilde graag eens mee eten van de Joe. Altijd leuk en gezellig...

Gevulde bavetterollade.

Ingrediënten:
  • Bavette
  • Pharmaham
  • Pijnboompitten
  • Parmezaanse kaas
  • Groene pesto
  • Baby spinazie
uTtmqCr.jpg


Pijnboompitjes roosteren
6intpFg.jpg


Het lastigste van een bavette rollade vind ik het vlinderen. Deze keer goed gelukt
lBTbHPE.jpg
yRcOGiw.jpg


Vervolgens de ham erop gelegd, ingesmeerd met de pesto. Daarna de baby spinazie, als laatst de geroosterde pijnboompitjes en parmezaan.
cTbrzWA.jpg
IGtqtfD.jpg


Dan goed oprollen en vastbinden met slagerstouw. In de tussen tijd stond de Joe op een indirecte systeem op 105 a 110 graden te draaien.
Met een blokje appelhout erbij ging de rollade op het rooster.
73C6YcG.jpg


Uiteraard ook wat groenvoer erbij, deze keer groene asperges en kastanjechampignons. Deze met wat olijfolie en provencaalse lruiden ingesmeerd.
Op de foto liggen ze nog indirect, uiteraard hebben deze nog direct boven de kooltjes gelegen.
DfPAahR.jpg


De rollade met 49gr eraf gehaald, nog even kort afgegrild, Echt heel kort, was bang dat ik zo zou verknallen.
Inmiddels waren de aardappeltjes ook gereed.

We begonnen met een voorgerechtje, Steak Tartare van tonijn. (Sorry geen BBQ voorgerecht, maar wel verdomd lekkah)
xerAdAX.jpg


Daarna het hoofdrecht, men echt perfect gelukt. Dit is de tweede keer dat ik hem gemaakt hebt. Deze was nog lekker sappig en de smaak was over heerlijk.
KYC2g6H.jpg
iJ3VIO5.jpg

abhdDt1.jpg
bxh5a2I.jpg


Als afsluiter een stevig esprossootje met een amarone grappa van het wijnhuis Cadei Frati.

Geslaagd avondje, ouders willen nu standaard elke zondag komen :)
 
Lekker hoor!

Dat heb je mooi gemaakt voor je ouders.
 
Ziet er echt heerlijk uit 👌🏻
 
Altijd leuk om naast vlees (dat er heerlijk uit ziet) ook veel groentjes te zien (y)
 
Nico, ook dit ziet er weer heerlijk uit. Bavette rollade kom ik graag een keer voor langs bij je ;)
 
Een heel lekker bordje zo te zien. Tja eigen schuld dikke bult, uiteraard willen ze u iedere week komen. Je zult merken dat je straks voor iedere dag van de week eters kunt hebben. Maar goed dat is alleen maar leuke, gezellig en bijzonder lekker!
 
Nico, je hebt weer een zeer feestelijk menu op tafel gezet. Lekker. 😋
 
Tja, ik wil wel helpen om te voorkomen dat de ouders elke zondag op de stoep staan.
Kom ik gewoon een uurtje ervoor en zorg ervoor dat ze geen reden meer hebben om te komen 😁
 
Ziet er goed uit!

Goeie afsluiter ook een grappa met espresso
(Liefst een ristretto ❤️)
 
Terug
Bovenaan Onderaan