BasBQ
Beef en Steak

Op S'land

 

Smoker Seven

Sprokkelaar
Berichten
40
Hee hallo,

Ik ben Sven en woon in Zuidland (Zuid-Holland). Op S'land zeggen ze hier. Inmiddels al weer 45 jaar, getrouwd en een zoon van bijna 14. Al wat jaartjes driftig aan het BBQ-en en kom regelmatig langs het BBQ genootschap voor tips & tricks. Dus ik vond het niet meer dan een morele plicht om me eens in te schrijven zodat ik ook mijn bescheiden succesjes met anderen kan delen.

Voor mijn professionele carri?re altijd met Amerikaanse producten en leveranciers gewerkt. Ik heb zelfs 5 jaar een Amerikaanse werkgever gehad, gevestigd in California. Je voelt 'm dus al aankomen, daar ligt de oorsprong van mijn BBQ liefde. Eind jaren 90 voor eerste keer naar de US voor een opleiding van een aantal weken. Dus een kleine inburgerings- periode gehad bij mijn collega's aldaar. En zo ook kennis gemaakt met de Ketel BBQ. Even wat anders dan de instabiele blik-ijzeren grilletjes die we hier toen een BBQ noemden.

Het is niet alleen de BBQ, maar ook het ritueel BBQ is in de US was natuurlijk anders dan ik gewend was. Heel wat anders  dan ome Frits die achter in de tuin riep dat ie nog een sateetje of hamburger had. Je eigenlijk uit beleefdheid dan maar tegen heug en meug dat half verbrande ding zat weg te knauwen omdat je inmiddels vol zat van het stokbrood met sate-saus en huzarensalade.

Door het rondreizen voor mijn werkgever ook een paar keer in Texas beland. Tja, do I need to say more?  Het levert natuurlijk mooie verhalen op maar hoe kan je dan het beste uitleggen wat BBQ-ribs, Beer Can Chicken en Pulled Pork is? Precies, maken! Dat ging natuurlijk niet van vandaag op morgen. Ons eerste woninkje had niet de faciliteiten om een BBQ te stoken. Voor een rondreis in Noorwegen toen een Weber Go Anywere (heb 'm nog steeds) gekocht. Geweldig ding en er veel van de basisvaardigheden voor het BBQ-en mee geleerd.

Inmiddels een andere woning en twee Weber 57-ers verder (??n op het vaste vakantie-adres natuurlijk). In de zoektocht naar de ultieme ribs besloten om vorig jaar een UDS te bouwen. Met zeer bevredigend resultaat mag ik zeggen. Sinds vorige week heb ik er een zelfgebouwde controller op zitten. Geweldig, wat een heerlijkheid is dat. Mijn eerste serieuze PP uitdaging met suc6 voltooid afgelopen weekeind. H?t moment om aan te sluiten bij jullie vond ik zelf. Niet dat het een criterium voor dit genootschap is natuurlijk, verre van dat gelukkig.  Maar ik ben erg kritisch voor mezelf  :D

Samengevat: Actief All-Year-Round BBQ-er sinds 2000, 1 x Weber Go Anywhere, 2 x Weber 57, 1 x UDS met controller.

Ik kijk er naar uit om samen met jullie deze geweldige hobby uit te oefenen.

Smoke'm!

Sven

 
Welkom Sven! S'land....dus bij Simonshaven om de hoek....... :D
 
Lowietje72 zei:
Welkom Sven! S'land....dus bij Simonshaven om de hoek....... :D

Is toch gewoon gemeente Nissewaard.

Welkom Sven
 
Yep, bij Simonshaven om de hoek en sinds kort ook de gemeente Nissewaard idd. Buurtfeest organiseren?
 
Welkom!
Mooie intro :)
 
Welkom, weer een ervaren bbq-er kan ik als beginner hopelijk weer veel van leren.
 
Welkom bij de club!
 
Ewald zei:
Lowietje72 zei:
Welkom Sven! S'land....dus bij Simonshaven om de hoek....... :D

Is toch gewoon gemeente Nissewaard.

Welkom Sven

Zo goed ben ik niet ingeburgerd daar. Ik had familie wonen in Zuidland en Simonshaven, voor een buurtfeest zou je naar Purmerend moeten
 
hoi Sven,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom hier Sven!
 
Terug
Bovenaan Onderaan