BasBQ
Beef en Steak

Ooni karu 12 vs ooni koda 12

 
 

Beeros

Kooltjesharker
Berichten
181
Hallo allemaal,

Als pizza liefhebber wil ik graag naast mijn Kamado een ooni aanschaffen enkel twijfel ik tussen de karu en de koda.

Bij de kura lijkt mij het vooral onhandig dat je het deurtje er altijd op moet laten. Na 20 sec weer eraf om pizza te draaien en deurtje er weer op. Terwijl de koda gewoon open blijft.

Wat zijn de ervaringen van jullie en welk advies kunnen jullie mij geven om wellicht de keuze makkelijker te maken.
Alvast bedankt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
koda = gas
karu = kolen / hout of gas (met apart aan te schaffen gasbrander)
heb een karu 12 gehad en deze beviel zo goed dat ik deze verkocht hebt en nu in het bezit ben van een pro.
deurtje zou je, als de oven op temperatuur is en de pizza in de oven ligt, eraf kunnen laten. nadeel is dan wel dat het sneller afkoeld. deurtje eraf en erop doen is ongeveer 2 seconden werk.
 
Dus met andere woorden. Je kan hem eraf halen en laten tijdens het bereiden van de pizza. En hem daarna weer erop doen voordat de volgende pizza erop gaat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het deurtje moet er alleen op als je met hout stookt. Als je de gas conversie pakt is dat niet nodig (mag zelfs niet).
zelf ben ik blij met de extra gas optie. Hout is geweldig leuk maar wel veel werk om dat constant te houden. Met gas hoef je nergens aan te denken.
 
Ik heb ook de Karu en stoor me niet aan het deurtje. Met hout krijg ik het beste resultaat als ik het deurtje zoveel mogelijk dicht houdt tijdens het bakken. Af en toe met 1 hand er af halen en de pizza draaien met de turning peel en klaar is kees
 
Hier gaat mogelijk de koda 12 weg, geef maar seintje als je interesse hebt.
 
Hier gaat mogelijk de koda 12 weg, geef maar seintje als je interesse hebt.

Daar heb ik zeker interesse in! Waarom doe je hem weg als ik mag vragen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Twijfel nog, het is een leuk ding! Maar heb hem afgelopen zomer maar 3x gebruikt.
 
Twijfel nog, het is een leuk ding! Maar heb hem afgelopen zomer maar 3x gebruikt.

Waarom heb jij de gas variant gekozen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Waarom heb jij de gas variant gekozen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gemak :) en had niet het idee dat het uitmaakte qua smaak.
 
De koda 16 is ook wel een
Mooi apparaat!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zouden de ooni Producten met black friday met korting aangeboden worden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Want twijfel nog enkel tussen de ooni koda 12 en ooni koda 16


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Iemand ervaring met 1 van beide


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het verschil is alleen de maat. Zelf heb ik de 12, voor mij de ideale maat.
dan heb je aan pizzabollen van 200 gram genoeg. Hiervan passen er precies 6 in een rijsbak die in de koelkast past. Mocht er iemand nog honger hebben dan gooi ik er nog eentje in de Ooni
 
Top Frits! Heeft het geen verschil dat de 16 ook aan “ zijbrander” heeft


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Onlangs gekocht en twee keer gebruikt. Werkt wel lekker. Tafeltje op wielen voor gemaakt. Als ie de volgende keer naar buiten mag maak ik welk een foto.
 
Onlangs gekocht en twee keer gebruikt. Werkt wel lekker. Tafeltje op wielen voor gemaakt. Als ie de volgende keer naar buiten mag maak ik welk een foto.

Wil je je bevindingen delen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Op dit moment net even te verkouden om lekker buiten te gaan rommelen, Gelukkig geen C. dus we gaan het wel overleven.
De eerste twee gingen op zich goed qua resultaat, alleen had de bodem aan de onderzijde wat donkerder gekund. Maar ja, ik was ook wat ongeduldig en het neemt gewoon even tijd om de steen goed op temperatuur te laten komen. Dat had ik natuurlijk niet gedaan, te ongeduldig.
Het is even experimenteren met de hoogte van de vlam om te voorkomen dat de bovenkant aanknettert, maar dat zal we een kwestie van oefenen zijn.

Als ik weer een run ga doen, dan kom ik met een uitgebreider bericht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan