Beef en Steak

Ooni Hotdogs

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
3.019
In een oververzadigde markt van bbq-content-creators, is het af en toe moeilijk om er iets unieks uit te laten komen. Ik was weer eens in de diepe dalen van social media's eindeloos scrollen naar korte filmpjes gevallen. Tot ik een man trof, volgens mij via Ooni's hoofdpagina, die een hotdog maakte.
Zijn naam is BeefBaecon. Hij maakte een hotdog op pizzadeeg, en dat idee sloeg met de fotowedstrijd in als een bom. Dat wordt hem!

We zijn begonnen met een standaard pizzadeegje, mijn turbo deeg (weinig tijd, snel resultaat).
IMG_8133.JPEG


Onze kitchenaid is helaas overleden.. Als in, het onderdeel wat het eerst kapot gaat in de kitchenaid is bij ons versleten. Blijkbaar toch te hard moeten werken in zijn bestaan bij ons thuis. Vervangings onderdelen zijn onderweg, maar ja, tot die tijd gebruiken we onze eigen spiertjes;
IMG_8134.JPEG


Even hard werken, maar dan heb je ook een deegje;
IMG_8135.JPEG


2 uurtjes te rusten gelegd onder een warme natte doek..
Dan krijg je dit:
IMG_8136.JPEG


Dat is een goed begin.
Delen door 3, want mn schoonouders zijn weer aan t klussen bij ons thuis. Kind 1 is naar zijn nieuwe kamer, dus oude kamer kan omgetoverd worden naar nieuwe kamer voor Kind 2.
IMG_8137.JPEG


die weer opbollen voor de laatste rijs;
IMG_8138.JPEG


Dat ziet er veel belovend uit.
Tijd voor een hotdog saus.
Ik zocht even online, ga ik ketchup en mosterd gebruiken?
Of mayo en mosterd, zoals ik m altijd maak?
Ik googlede wat, en vond een 'hema copycat'.
Nooit die van Hema op, maar hij lijkt zo op t oog als die van de IKEA, dus ik ging m maar maken.
2 el mayo, 1 el honing, 1,5tl mosterd en 1tl dille.
IMG_8139.JPEG


In een spuitflesjes gedaan.
IMG_8140.JPEG


Die was erg lekker.
De deegbollen waren wel klaar.
IMG_8142.JPEG


De Ooni Koda 12 ging aan. het waait buiten hard, de zon schijnt wel mooi, dat is fijn voor de foto!
IMG_8144.JPEG


Binnen gingen we verder met het insnijden van de worsten.
Ik wilde wel een beetje bold/badass gaan, dus met een knakworstje komen we niet aan.
Nee we nemen die lekkere dikke rechte rookworsten van de unox!
IMG_8145.JPEG


Eenmaal ingesneden (ruit) en het deegje wat uitgespreid in een broodjes vorm.
kleine streep ketchup op de bodem en worstje erop.
IMG_8146.JPEG


Lijkt er op!
Hier mooi de stappen te zien.
IMG_8147.JPEG


We gingen naar buiten, kijken hoe heet de oven was. (geen idee had de thermometer binnen laten liggen)
Maar hij was heet. ☝️
IMG_8148.JPEG


De eerste ging erin!
IMG_8149.JPEG


Direct vet uit de worst op de steen, poah.
met wat draaien, en spelen met de beschikbare ruimte die ik nu ineens heb, kreeg ik een mooi egaal gebakken brood en worst.
IMG_8150.JPEG

Ja dit wordt feest!
IMG_8151.JPEG


De volgende, toch maar een-voor-een verder blijven gaan.
Als ik een kleinere turning peel had had ik t wel aangedurfd, maar met een 12 inch peel niet.
IMG_8152.JPEG


En na nummer 3 was het tijd voor wat opmaak, en zoeken naar een leuke hoek voor de foto.
Ik vind hem geslaagd!
IMG_8154.JPEG

IMG_8155.JPEG
IMG_8157.JPEG



Volgende keer iets minder deeg maken zodat ik hem wat verder uit kan rekken, iets te compact nog.
De foto's liegen er echter niet om:
Het was een heerlijke lunch.
 
Ha nice man! Goed idee om wat dikkere worsten te pakken!

Meer vlees = happy case 😍
 
Ik ben weer trots op Sander!

Mooie creatie makker, ziet er super uit!
 
Leuke smakelijke creatie Sander!

Nu heb ik geen Ooni Sander, zou je dit ook kunnen maken op de Kamado met pizzasteen ?
 
Bedankt voor de reacties allemaal!
Leuke smakelijke creatie Sander!

Nu heb ik geen Ooni Sander, zou je dit ook kunnen maken op de Kamado met pizzasteen ?
Ik zou niet weten waarom niet..
Kan je er iig makkelijker meerdere tegelijk maken want je hoef niet zo snel te draaien :LOL:
 
Wow, wat een heerlijk origineel idee!
(Ook al komt ie van Ooni)

Soort pizza met worst erin, brengt mij als Brabander meteen op het idee om dit door te trekken naar een soort van worstenbroodjes.

Of kleiner, met knaks erin voor bij een kinderfeestje.

Resumé, fantastische inzending!
 
Met de titel wist ik mij even niet wat ik mij moest voorstellen, maar dit ziet er toch geweldig lekker uit!

Leuk idee en mooi uitgevoerd 👍
 
Wat een super toffe inzending @SandyMan. Ik heb nog niet ontbeten en het water loopt me in de mond!
 
Wow, wat een heerlijk origineel idee!
(Ook al komt ie van Ooni)

Soort pizza met worst erin, brengt mij als Brabander meteen op het idee om dit door te trekken naar een soort van worstenbroodjes.

Of kleiner, met knaks erin voor bij een kinderfeestje.

Resumé, fantastische inzending!
de welbekende Piggy in a Blanket?
1724392574329.png

:LOL:

Bedankt kerel.
Bij worstenbroodjes moet ik aan die fotowedstrijd denken, was dat Remco? @Barbeknoei
Haha! De moeite waard om te lezen: https://bbqgenootschap.nl/threads/worstenbroodjes-van-het-spit.29028/
Heeft er nog mee gewonnen ook.
 
Lekkerrrrrrr gaan we kopiëren 😋😋😋 (proberen)😀
 
Zo die zien er goed uit zeg!
Sausje ga ik ook onthouden, lijkt me erg lekker.
Ja die is echt zoals die van de IKEA ook wel.
ik vond m erg lekker voor een hotdog broodje.

Lekkerrrrrrr gaan we kopiëren 😋😋😋 (proberen)😀
Houdt het deegje lekker dun, want onder de worst (die zijn vet verliest) is het moeilijk gaar bakken anders.
 
Zo zou je toch elke dag een broodje worst eten!
 
Fantastisch verhaal weer! En mooie foto hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan