BasBQ
Beef en Steak

Worstenbroodjes van het spit

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.838
Hoe mooi is het om in het kader van een fotowedstrijd eens iets anders te doen.
Saaie spiezen hebben we 13 in een dozijn, daarom eens iets anders.
Waarom van het spit? Omdat ik denk dat het kan πŸ˜‚.

Eerst het deeg.....
20210822_080408.jpg
20210822_082348.jpg


Mooi 6 bolletjes gemaakt. Dat mag even 10 minuten rusten.
Hierna de vulling.
20210822_083742.jpg
20210822_084712.jpg



Ondertussen is het misschien opgevallen dat het vrij flinke broodjes worden. πŸ˜‹πŸ˜‹
Ik ben hoopvol 😍.

Dan de broodjes maken.
20210822_085417.jpg
20210822_085812.jpg

20210822_100213.jpg


E voila, 6 worstenbroodjes πŸ˜‹.
Nog 45 minuten laten rijzen en we zijn zover.

Zo hoopvol dat ik ben, kwam hier de eerste twijfel. Het deeg is vrij beweeglijk, dus eerst de spiezen er doorheen en dan even invriezen. Dit met de gedachte dat tijdens het ontdooien op de, het brood al mooi stevig wordt.

Dit gaat de goede kant op 😁.
20210822_100618.jpg


En na een paar uur (eerst de kids naar opa en oma gebrachtπŸ˜‰) was het zover. Tijd voor de rotisserie.
De Q op 200 graden en dan 35 minuten draaien.
20210822_143134.jpg
20210822_143140.jpg
20210822_143201.jpg


Binnen 10 minuten kwam er de heerlijke geur van geroosterd brood voorbij.
Ik krijg trek 😊.

Maar amper 5 minuten later een ervaring rijker en een illusie armer.
20210822_144730.jpg


FAILURE FAILURE FAILURE

De heerlijke geur van geroosterd brood werd brut verstoord door een rookpluim, waar ze bij het conclaaf jaloers op zouden zijn.
De heerlijke geur had abrupt plaats gemaakt voor verbrand brood. Ik geloof dat ik nog nooit zo snel naar de bbq ben gevlogen πŸ˜‚πŸ˜‚.


Enfin, we kunnen er om lachen en de oplettende kijker had gezien dat ik maar 3 van de 6 worstenbroodjes op de rotisserie had gedaan.
Het nieuwe plan was, eerst 20 minuten garen op de Q, hierna aan het spit.
20210822_145541.jpg


Dit werd echter na 15 minuten afgeschoten, omdat de broodjes zijn opengebarsten.

Dan maar gewoon verder op de Q, zonder rotisserie. Vanaf dit punten hebben de spiezen totaal geen enkele toegevoegde waarde 😝.

20210822_152136.jpg


Maar dan naar 35 minuten, eindelijk.
Het eindresultaat mag er zijn πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹.
20210822_153212.jpg
20210822_153215.jpg


Heerlijk met een beetje bbq saus voor het extra bbqgevoelπŸ˜›πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹.
20210822_153307.jpg


En voor het leuke een foto van de onderkant voor wanneer je geen bakplaat of pizzasteen gebruikt.
20210822_155514.jpg


Genoten? Ik zeker wel, maar worstenbroodjes aan het spit, zonder caroussel wordt em voorlopig niet πŸ˜‚πŸ˜‚.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig topic! Ik mis alleen een foto waar je zo’n spies vasthoudt ;)
Een 10 voor de poging, helaas dat het wat minder ging. De broodjes die wel zijn gelukt zien er heerlijk uit :)
 
🀣 Je bent een held! Genoten van dit topic 🀣 eindresultaat van run 2 ziet er smakelijk uit! Ook die panini onderkant doet het goed πŸ˜‰
 
Het blijft het een geweldige poging en een mooi verslag..... jammer dat het niet gelukt is maar wie niet probeert..... ;)πŸ’ͺ
 
Fantastisch Remco. Duidelijk een idee wat iets meer oefening vergt. Niet opgeven. Dit wordt de nieuwste foodtruck hit 😜
 
Volgens mij voldoen ze aan de voorwaarden. Spies it up was de opdracht. Dus alles waar een spies doorzit. Dit is naar de letter of het ook in de geest van de opdracht is is aan de jury. Mijn stem heb je.
 
Geleerd dat het heilige spit niet de oplossing is voor ALLES :p

Maar degenen die gelukt zijn, heerlijk.
 
En zo gaat er weleens wat mis πŸ˜‚
Ik ben vooral benieuwd naar de garing, de spiesen zorgen ervoor dat ze van binnenuit sneller garen dan normaal, merk je dat terug?
 
En zo gaat er weleens wat mis πŸ˜‚
Ik ben vooral benieuwd naar de garing, de spiesen zorgen ervoor dat ze van binnenuit sneller garen dan normaal, merk je dat terug?
Het was eigenlijk perfect gaar.
Ik denk zelfs dat ik de 35 minuten niet helemaal heb gehaald, maar eerder 30.
Mijn gevoel zegt dat het iets sneller ging, maar dat was ook alles wat ik er van merkte.
Ik had eigenlijk niet verwacht dat het deeg zou barsten en dat het gewicht makkelijk aan de spies zou blijven zitten.

Misschien volgende keer een vaste kebabworst maken en daaromheen deeg vouwen.

20210822_154432.jpg
 
Normaal liggen die broodjes natuurlijk op de naad, dat houdt alles bij elkaar.
 
Volgens mij voldoen ze aan de voorwaarden. Spies it up was de opdracht. Dus alles waar een spies doorzit. Dit is naar de letter of het ook in de geest van de opdracht is is aan de jury. Mijn stem heb je.
Precies! Staat niets over functionaliteit. Mijn stem heb je!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Gelukkig niet allemaal aan de rotisserie gehangenπŸ‘πŸ» en zo toch nog van gespieste, Brabantse πŸ˜‰, worstenbroodjes kunnen genieten
 
Wat een pech. Veel moeite en energie in gestoken.
Gelukkig heb je de overige broodjes kunnen redden, fijn kunnen garen en smakelijk weg gewerkt.
 
jammer dat het niet gelukt is maar toch ziet het er lekker uit πŸ˜‹πŸ˜‹
ik heb bij mijn spit ook 3 bakjes weet niet of jij die ook hebt maar daar zou je het ook in kunnen doen πŸ˜€
 
Dus de helft is nog best gelukt? Dan doe je je naam eer aan, ouwe knoeier! Lekker man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan