BasBQ
Beef en Steak

Ook maar even voorstellen

T

Tessa1980

Gast
Hallo,

Ik ben Tessa en gek op koken en lekker eten.
BBQ-en vond ik altijd maar een mannen ding.
Ook wel eens lekker om niet te hoeven koken.
Maar sinds november (maar eigenlijk nu laatste maand pas in gebruik )trotse bezitters van een big green egg.
En zo op jullie forum terecht gekomen.
Want hoewel het een fantastisch ding is moet je je wel ff inlezen zeg.
Zoveel mogelijkheden en opties.
Kokosbriketten zorgde erbij ons voor dat we dachten dat we de BGE niet echt snapte.
Met de temp. spelen ja hoe dan?
Kortom lezen lezen lezen.
Ok geen briketten maar houtskool.
Gauw maandag een 15 kg zak black ranch gekocht en ons voorgenomen.
Heel veel te BBQ-en aankomende tijd.
En gister  maar de stap genomen gelijk in het diepe te springen en een Pulled pork erop.
En dan maar hoen dat ik het genoeg snap om de temperatuur goed te krijgen en te houden.
En moet ook nog 2 uur weg als dat maar goed gaat.
Maar bij terugkomst nog steeds op temperatuur wow hoe is het mogelijk.
Ik ben enthousiast en nieuwsgierig.
Nodig mijn ouders uit zonder garantie uiteraard  ;) om broodje Pulled pork te komen eten.
We kijken de graden omhoog vanaf 74 graden ben ik blij met elke graad richting de 88.
Het zal toch geen nachtwerk worden?
Uiteindelijk de 88 bereikt yeahhhh.
Half uurtje rusten, pullen en eten maar.
Ik ben niet ontevreden. Het pullen viel nog wel wat tegen. Ik had een stuk heel zacht en mals. En een deel dat toch wel moeilijker uit elkaar viel en wat droger was?????
De rub bevatte mij iets teveel peper.
Maar goed was zeker niet de laatste x dus.

Groetjes Tessa

Ps. uiteraard ook mooie foto's genomen, maar geen idee hoe ik die moet plaatsen
 
Welkom, goed hoor gelijk een Pp, ben benieuwd naar de foto's.
Hoe je foto's moet posten is ook te vinden op het forum.
 
Van harte welkom!
In het huishoudelijke deel staat een stukje over het plaatsen van foto's.
Bij pulled pork droge stukken kan verschillende oorzaken hebben, er kan al een stuk van de filet in zitten, ligt aan het uitsnijden door de slager, dat heeft de neiging droog te worden.
Het kan ook dat je er toch nog niet helemaal was. Wij prikken tegenwoordig even bij 88?C met de voeler van de thermometer, die moef erin gaan als boter. Lukt dat niet dan nog even langer in de barbecue laten.
En als het niet een heel groot stuk is, gewoon pullen of fijnsnijden en door de rest mengen, vocht uit de folie erbij, bbq saus en je merkt er niets meer van ;)
 
Tessa, welkom bij de club!

Er lopen hier meer dames rond met het barbecue virus, je bent dus echt geen uitzondering, het zouden er wel veel meer mogen worden.

Met je ei heb je een pracht barbecue in huis, het regelen van de temperatuur is even een handigheidje dat je onder de knie moet krijgen.

Een veel gebruikt recept voor Pulled Pork is deze: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/varken/wedstrijd-pulled-pork/



 
hoi Tessa,
welkom bij dit edele genootschap
 
Hoi Tessa, welkom bij je nieuwe verslaving! BGE en PP is wel het ultieme begin!
 
Welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan