BasBQ
Beef en Steak

Ook hier droge worst

Ati zei:
Prachtig project, hoe lang moeten ze drogen?

Geen idee nog. Ik houd het in de gaten door te voelen hoe hard ze zijn.
 
Leuk project man, ik blijf wel even hangen....
 
Echt prachtig hoe je zo'n berging smaakvol kunt aankleden :D
 
Jij kan zo binnenhuis architect worden!! :p :p
 
Smaakvolle versiering van je berging idd :), mooi project, benieuwd naar het eindresultaat!
 
Worst zag er goed uit dus vandaag het eerste worstje maar eens proberen.
u8ura6e3.jpg


Wauw. Dit is lekker! Lekker kruidig waarbij de smaak tussen een metworst en salami in zit.
Dit gaan we vaker maken.
 
Ziet er prima uit... krijg ineens zin in een biertje....  :D was ie droog genoeg? Tis lastig niet te blijven eten haha!
 
Ziet er prima uit.
Je hammen gaan ook goed zo te zien.
 
Lekker worstje heb je Gammetje! :D
 
Dat ziet er zeker goed uit. Staat op de Todo list.
 
Dat loeks pico bello to me!
Meteen trek in worst en nog lang geen etenstijd, bah.... :)
 
Boel0037 zei:
Ziet er prima uit... krijg ineens zin in een biertje....  :D was ie droog genoeg? Tis lastig niet te blijven eten haha!

Worst was idd droog genoeg. Ik had een startercultuur gebruikt. Na een week worst klaar. Ideaal.
 
Gammetje zei:
Boel0037 zei:
Ziet er prima uit... krijg ineens zin in een biertje....  :D was ie droog genoeg? Tis lastig niet te blijven eten haha!

Worst was idd droog genoeg. Ik had een startercultuur gebruikt. Na een week worst klaar. Ideaal.

O.k. das interessant, wat heb je gebruikt en hoeveel? Zorgt de startercultuur alleen maar voor snellere droging of heb je hem voor nog iets anders toegepast?
 
Boel0037 zei:
Gammetje zei:
Boel0037 zei:
Ziet er prima uit... krijg ineens zin in een biertje....  :D was ie droog genoeg? Tis lastig niet te blijven eten haha!

Worst was idd droog genoeg. Ik had een startercultuur gebruikt. Na een week worst klaar. Ideaal.

O.k. das interessant, wat heb je gebruikt en hoeveel? Zorgt de startercultuur alleen maar voor snellere droging of heb je hem voor nog iets anders toegepast?

Ik heb deze gebruikt:
http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/worstmakerij/p-1/4000024--van-hees.html

Zoals ik het begrepen heb fermenteert de worst sneller en droogt deze daardoor sneller.
Vraag voor de experts onder ons: klopt het wat ik zeg?
 
Terug
Bovenaan Onderaan