BasBQ
Beef en Steak

Ook even voorstellen

 

Quinty

Tondelzoeker
Berichten
11
Hallo, ik ben Quinty, en heel nieuw op het gebied van echt barbecueën.
Tot ik mijn man leerde kennen had ik het echt niet op barbecueën. Voor mij stond dat gelijk aan de volgende dag ziek zijn, Gezellig was het altijd wel.

Mijn man kon wel prima bbq-en qua grillen, en zo leerde ik eens hoe het was om te bbq-en zonder de volgende dag ziek te zijn. Gezellig en lekker!

We grilden af en toe wat op zo’n ding op de mooiste zomerdagen. Meestal op een ding van 5 euro die je zelf nog in elkaar moest schroeven.

In de keuken sta ik bij mijn man en vrienden bekend als de ‘prutteltrut’, vanwege mijn voorliefde voor draadjesvlees en langzaam gegaarde stoofpotjes.

ondertussen at ik buitenhuis de meest lekkere andere draadjesvlees soorten, zoals pulled pork en chicken. Ik deed het zelf vooral met rund in de stoofpan.

Dus was het ook tijd voor een ‘pruttel bbq’. En zoals elk nadeel zijn voordeel heeft, was deze coronacrisis het uitgelezen moment eens een paar centen te besteden aan een echt goede bbq.
Ik heb gekozen voor een Bastard Compact 2020 in de Urban kleur (ja ik geef 50 euro extra uit aan een leuker kleurtje)

En nu ben ik dus aan het oefenen. Ik kreeg mijn Bastard vorige week, en heb er tot nu toe twee hamburgergerechtjes en mijn eerste beercanchicken op gemaakt. Allemaal naar receptjes van noskos, hoewel ik mijn hamburgers (hert en smash) altijd al zo maakte maar dan op een plaat of grill. Mijn kip was echt briljant gelukt, ongeveer 2,5 uur op wat wisselende temperaturen van tussen de 120 en de 160. Best nog ingewikkeld allemaal!

Ik vind de temperatuur nog erg ingewikkeld allemaal. Heb het halve internet bekeken op YouTube en al heel veel gelezen. Nu zal het aankomen op oefenen.

Ik heb me aangemeld om ook wat vragen te kunnen stellen, en wie weet wat goed gelukte dingen te delen (al was het maar om naar een complimentje te hengelen).

Als het vanaf zondag weer mooi weer wordt heb ik aardig wat wensen om te proberen, van Koreaanse kip, butter chicken en een rookplankje zalm, tot de wedstrijd Pulled Pork (ook weer NOSKOS). Met de pulled pork ga ik zelfs beginnen. Nomnomnom!
 
Welkom Quinty! Als BBQen vroeger gelijk stond aan ziek worden dan ging er wel echt iets mis ;) Leuk dat je er nu nochtans zo enthousiast over bent geworden. Veel plezier op het genootschap!
 
prutteltrut geweldig. Heel veel plezier hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Hoi Quinty, leuke intro(y) Welkom bij het Genootschap
 
Welkom en nu de dag na het Q-en nog na genieten ipv ziek denken aan wat er de dag ervoor verkeerd gegaan is 😉
 
Ik kan dat ziek worden nog wel even toelichten: dat is vooral de zeer lange periode dat Ik met vrienden en vriendinnen in feestelijke settings of op het strand BBQ’de. Dan waren we allemaal in kennelijke staat, en diegene die over het vlees ging gooide dan af en toe wat op de BBQ, die meestal nog brandde ipv gloeide. Zwart van buiten en rauw van binnen zeg maar. Mijn man en ik zijn ook al weer 13 jaar samen, dus ik ken de geneugten van BBQ-en zonder ziek worden ook al best wel een tijd. 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan