En weer een update, gisteren en vandaag aan de hobby geweest nu alles binnen is gekomen.
Gaten gemaakt in het voorfront van mijn elektra doos, en de timer gemonteerd, De timer is geen ideaal apparaat om te monteren en aan te sluiten (maar das voor de volgende keer):
Alle schakelaars ge?nstalleerd in het frontje:
Omdat ik op zaterdag nergens DIN rail en aansluitklemmen kon vinden, heb ik maar besloten dit te laten zitten. heb alles aangesloten met lasdoppen:
De sensorriek geplaatst aan de binnenzijde:
En de lamp + humidifier (die geen Europese stekker bleek te hebben, leermomentje):
alles gezien en kastje dicht
:
Dan maar eens alles instellen.... heb de temperatuur op 12 graden gezet met een +/- van 1 graad, de RV1 op bevochtigen onder de 75% +/- 2%, RV2 op verwarmen boven de 80% +/-2% en de timer voor de ventilatie op 4 momenten per dag (om de 6 uur) een minuut aan...
Heb er een tijdje bijgezeten en alles schakelt netjes aan op de momenten zoals ik het heb ingesteld, merk wel dat er een groot verschil zit tussen RV1 en RV2 maar ook tussen de RV's en mijn weerstation...... maarja wat is dan de waarheid... Ook stond een van de twee RV's regelmatig op storing, hier gaf af en toe (zonder begrijpelijke reden) HHH in het scherm wat staan voor een RV boven de 99%. Dus op advies van Peter W een sensor gebruikt voor zowel RV1 als RV2. Dit loste ook gelijk het grote verschil tussen beide RV's op.
Nu moet ik gaan fine tunen op de schakelmomenten en een juiste plaats kiezen om de kast neer te zetten. Ik vind het in de schuur toch wat koud en wisselvallig wat de stabiliteit niet ten goede komt, dus wellicht ga ik hem nog naar zolder verhuizen. Verder moet ik nog een slangetje monteren aan de waterafvoer van de koelkast en voor een wat groter water reservoir zorgen.
Om dit goed te kunnen monitoren ga ik toch maar eens een datalogger aanschaffen, iemand een tip voor een goede niet te dure datalogger?