BasBQ
Beef en Steak

Ongeplande PP

BBCharlie

Stoker
Berichten
309
Na vele weken mijn vriendjes in de tuin niet aangeraakt te hebben door drukte, ziekte en kleine koters moest ik vandaag onverwacht toch aan de bak. De jongste had de vriezer open laten staan en één van de ontdooiingen bleek een stuk procureur te zijn. Dus aan de slag dan maar!

Om het mijzelf niet te ingewikkeld te maken (ik heb nog steeds griep) heb ik wat zaken aangepast in de receptuur voor de injectie. Appelsap werd granaatappelmelasse en appelazijn werd witte druiven azijn. Het is beide zuur en zoet 😅 Inpakken in folie werd een cadeautje van bakpapier want de folie was op. Als rub heb ik kersenjam met grove suiker, gebruinde boter en wat gedroogde kruiden in de mixer gemikt. Tadaaa: Cherry rub! Past vast prima bij de granaatappel.

Het cadeautje ligt in de koelkast in te trekken. Ik twijfel ondertussen of ik straks de Weber Summit aansteek of de Grill Guru compact. De ene is wat groot, de ander wat klein. Ik voel mij net Goudlokje :ROFLMAO:

IMG_1097.jpeg
 
Beterschap!

Dan hoop ik voor jouw dat je straks al dat lekkers kunt proeven 😀😋
 
Lekker man. Al klaar?

Hoop dat mijn wederhelft ook de vriezer deur open laat staan;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
*Burb* Zo dat is ook weer geklaard. Wat duurt dat lang zo’n Pulled Pork sessie :oops: Vooral omdat er zo weinig met het vlees hoeft te gebeuren. En mijn Grill Guru was zo constant dat het saai werd. Geen gestuntel, geen dips.. niks.

Het resulteerde in een boterzacht en sappige berg vlees. Mooie rookring, pulde vlot en is gezamenlijk met een Dr Pepper verorberd 😁

IMG_3008.jpeg
 
Hoe bedoel je ,maar 2 kg vlees ,ik vind dat best een stuk.

Ik kook meestal alleen zo voor feestjes en en dan op de Weber Summit. Daar passen 12 racks op. Dan is 2kg een beetje petit 😅

Dit stuk was eigenlijk bedoelt om met nog twee stukken van elk 2 kilo klaar te maken voor een feestje. Het feestje ging alleen niet door. Gelukkig waren de andere twee nog bevroren 😂
 
Lekker man. Al klaar?

Hoop dat mijn wederhelft ook de vriezer deur open laat staan;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geen huisdieren om de schuld te geven?
 
ziet er toch prima uit hoor! beterschap. aan het dieet kan het niet liggen
 
Leuk zo'n improvisatie Cook. Ziet er top uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan