Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voel je vrij om je aanpak en receptuur eens te posten
van die kleine gedroogde Spaanse pepertjes
Als ik het goed zie door de fles heen zijn het Rawit pepertjes..... die zijn lekker pittig inderdaad
Goed idee om supermarkt olijfolie daarmee op te pimpen voor iedereen die het na wil maken en niet ff naar Brussel kan; verse Rawit is ook eenvoudig bij oa AH te krijgen.
Geen idee hoe ze noemen. Ik zeg kleine spaanse pepers. En in Brussel op de markt staan veel van die zuiderse types met van die dingen en is daar spotgoedkoop. Mijn schoonouders gaan daar een paar keer per jaar heen en als we er nodig hebben, laten we ineens er heel veel mee brengen.
De smaak van die olie wordt ook heel lekker daardoor, maar dit is echt alleen maar goed om ergens in te doen of over te doen. Een vriendin van ons dacht ermee te koken, maar dat is er een beetje over qua pittigheid uiteindelijk
Dat doe ik ook niet. Ik heb mensen het zien doen en dat kwam niet goed.M'n vader at ze zo uit het vuistje bij een bordje nasi..... ik kan zelf aardig wat hebben maar dat doe ie 'm tot op de dag van vandaag niet na
Vroeger bezocht Ik regelmatig de zondagmarkt aan het Zuid-station in Brussel, ik werkt toen nog in het station van Brussel-Zuid.Geen idee hoe ze noemen. Ik zeg kleine spaanse pepers. En in Brussel op de markt staan veel van die zuiderse types met van die dingen en is daar spotgoedkoop. Mijn schoonouders gaan daar een paar keer per jaar heen en als we er nodig hebben, laten we ineens er heel veel mee brengen.
De smaak van die olie wordt ook heel lekker daardoor, maar dit is echt alleen maar goed om ergens in te doen of over te doen. Een vriendin van ons dacht ermee te koken, maar dat is er een beetje over qua pittigheid uiteindelijk
Bedankt voor de Tip! Ga ik eens halen als ik weer bij de Hanos benIk koop meestal Spaanse extra virgen olijf olie
Van het merk Valderrama. Die hebben meerdere variaties ik gebruik de Arbequina.
Dit is een koudgeperste extra virgen olijfolie kost rond de 12,50 excl. Btw (1 liter) bij de Hanos.
Bekijk bijlage 35067
Ik heb er een hele tijd terug ééntje in de nasi gedaan voor 2 personen... We hebben die avond friet gegeten, het was echt veel en veel te pittig. En ik hou wel van een beetje pit.M'n vader at ze zo uit het vuistje bij een bordje nasi..... ik kan zelf aardig wat hebben maar dat doe ie 'm tot op de dag van vandaag niet na
Bedankt voor de Tip! Ga ik eens halen als ik weer bij de Hanos ben
Hij wast toch zijn voeten voordat hij ze uitperst heWij krijgen eens in de x-aantal maanden weer een paar liter. Oom van mijn vrouw perst het allemaal zelf.
Nou die stap is gezet, gewoon standaard olie uit de grote gele supermarkt en een aantal madam de Jeanette pepertjes erin gepropt.verder ga ik ook de pittige olie maken Vond het heerlijk over een 4 kazen pizza.
Nou die stap is gezet, gewoon standaard olie uit de grote gele supermarkt en een aantal madam de Jeanette pepertjes erin gepropt.
Ligt nu koel en donker.
Ik heb de pepers open moeten snijden om ze in de fles te krijgen dus verwacht vrij snel resultaat.