BasBQ
Beef en Steak

Okonomiyaki (japanse pannenkoekjes)

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623

Okonomiyaki​

Dit zijn japanse, goed gevulde, pannenkoekjes die vaak als streetfood worden verkocht. Ook in deze, "het recept" bestaat niet.

IMG_5961.jpg
IMG_5956.jpg



Beslag: (4 pannekoekjes)
  • 200 gr. Bloem
  • 200 ml visbouillon of dashi. (1 blokje op 300ml water oplossen en af laten koelen)
  • 3 eieren
Klop de eieren op en voeg een beetje bloem toe. Goed roeren. Vervolgens de helft van de bouillon erbij. Roeren. Dan het overige bloem en bouillon. Roeren tot klontervrij.

Groenten:
  • 1 < ui
  • 2 tenen knoflook
  • Roerbak groenten (snijden
  • O.a. Witte kool
  • Schijfje gember
  • Wat taugé
Roerbakken en af laten koelen. 1 el kikkoman en 1 el worchestersaus

Roerbakgroenten en 1 bakje garnalen door het beslag doen.

Optie: bij weinig tijd kan ook 150 gr gesneden witte kool of spitskool met 1 bakje gekookte garnalen door het beslag.

Topping; divers. (garnalen, vega, gerookte zalm, bacon) en lenteuitjes

Bakken op de bbq.
BBQ. Bakplaat opstoken tot een 170 C. (ik heb de BGL halfmoon plaat op de W57 geplaatst)
Beetje olie erop en 1 deel van het beslag erop scheppen. Doe elders op de plaat een tweede deel.
Bak voor 5 minuten. Kijk na 4 min of het niet te hard gaat. Bovenzijde moet droog zijn.
Keren en nognaals 3 minuten bakken.

IMG_5953.JPG

IMG_5954.JPG


IMG_5959.jpg


Op het bordje en opmaken met de topping, okinomiyaki saus en kewpi mayo.

IMG_5955.jpg


IMG_5957.JPG

Zie onderstaand voor wat saus voorbeelden.

okinomiyaki saus
30 ml worcestersaus.
50 ml. Japanse sojasaus. (zoutarme kikkoman)
20 ml ketchup
50 ml water.
2 el Mirin rijstwijn
1 eetlepel ongeraffineerde suiker of gewone suiker.
1 el rijstazijn.
1,5 tl Geraspte verse gember.

Mayo japan style
6 el mayonaise
2 tl sojasaus
kneepje wasabi pasta
1 tl sesamolie
 
hee maar dat ziet er lekker uit!
Ga ik zeker een keer proberen, ben benieuwd wat de kids van deze “pannenkoeken” vinden.
 
Prachtig deze gaat in de te maken receptenmap, de garnalen, zijn dat hollandse gekookte garnalen? en 1 bakje ervan hoeveel is dat aan gewicht?
Dit lijkt me ook heerlijk met stukjes tijgergarnaal die hoef je dan niet eens eerst te koken/bakken.
 
Prachtig deze gaat in de te maken receptenmap, de garnalen, zijn dat hollandse gekookte garnalen? en 1 bakje ervan hoeveel is dat aan gewicht?
Dit lijkt me ook heerlijk met stukjes tijgergarnaal die hoef je dan niet eens eerst te koken/bakken.
@Ewald , Als ik de groenten roerbak, dan bak ik gelijk wat wokgarnalen mee. Sorteringsgrootte 31/40 oid.
Anders pK ik een doosje gekookte garnalen van 120 gr oid van de AH.
 
@Ewald , Als ik de groenten roerbak, dan bak ik gelijk wat wokgarnalen mee. Sorteringsgrootte 31/40 oid.
Anders pK ik een doosje gekookte garnalen van 120 gr oid van de AH.
Ik vind het een prachtrecept, bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan