BasBQ
Beef en Steak

NY reistips

 
 
 

cold_as_ijs

Pitmaster
Berichten
745
Na ruim 2 jaar mag ik eindelijk weer eens naar de VS vanuit het werk. Standaard staat dan op zondag een bezoek naar NY op de planning. Ben ondertussen al een keer of 5 daar geweest, dus heb al het eea gezien daar. Had bedacht om wat meer op de culinaire tour te gaan door paar lekker bbq/burger/brouwerijen te bezoeken.

-Katz’s deli voor ontbijtje (pastrami en corned beef)

Daarna is mijn agenda vrij leeg. Heb wel al een lijstje met brouwerijen. Dus mochten er nog mensen zijn die tips hebben laat ik ze me graag aanraden.

Rest van de week zit ik overigens in Connecticut.
 
Leuke job heb jij. Ik geraak nooit in het buitenland voor mijn job. Normaal zijn er wel fabrieksbezoeken in het buitenland, maar die doet onze baas met veel plezier :ROFLMAO:

Ik zag toevallig deze morgen op mijne facebook van een kennis die nu in NY is, dat hij bij Katz's een broodje pastrami aan het eten was. Dus die wilde ik als tip geven, maar ken je al :cool:
 
Heb je nog iemand nodig om je tas te dragen 😆
 
@Free_ltd een van de reden om nu snel nog katz’s mee te pakken. Voor corona kon je als je pech had 2 uur in de rij staan. Hoop nu dat ik zo kan aanschuiven :D
 
@Free_ltd een van de reden om nu snel nog katz’s mee te pakken. Voor corona kon je als je pech had 2 uur in de rij staan. Hoop nu dat ik zo kan aanschuiven :D
Dat kon ik niet op zijne FB zien. :ROFLMAO:
Maar hoe goed dan ook, wachten om iets te gaan eten is niet aan mij besteedt. Dat is zonde van de tijd.
 
Fette Sau
Mighty Quinn’s
Home Town Bar-B-Que

En Momofuku voor pork buns. En Crack Pie bij de taartenafdeling van momofuku 😁
 
En goede aziatische fast food bij Pei Wei :p
Zit standaard in onze tripjes in de USA.
 
Grimaldi’s Pizza onder aan de Brooklyn Bridge aan de Brooklyn zijde. Best pizza, hands down👌🏼.
In Hell’s Kitchen zitten ook super veel leuke zaakjes voor een (snelle) hap uit alle windstreken. Op Union Square zit een Green/Farmers market met leuke kraampjes en daar wordt/werd ook een aantal keer per jaar een food truck festival gehouden, misschien dat er eentje tijdens jouw verblijf gaande is?
 
@Free_ltd kan authentiek chinees eten bij PF Chang’s en dan zou ik naar een fastfood chinees moeten gaan? :p

@noskos @Nicon thanks voor de tips. Lijkt erop dat het een tripje Brooklyn wordt. Ontbijt bij Katz’s, Brooklyn bridge over wandelen, pizza bij Grimaldi’s als lunch, biertje bij other half brewing, whisky bij van burnt en diner bij home town bbq. Met die Amerikaanse porties zit ik dan voor de rest van de week vol 🤣
 
@Free_ltd kan authentiek chinees eten bij PF Chang’s en dan zou ik naar een fastfood chinees moeten gaan? :p

@noskos @Nicon thanks voor de tips. Lijkt erop dat het een tripje Brooklyn wordt. Ontbijt bij Katz’s, Brooklyn bridge over wandelen, pizza bij Grimaldi’s als lunch, biertje bij other half brewing, whisky bij van burnt en diner bij home town bbq. Met die Amerikaanse porties zit ik dan voor de rest van de week vol 🤣
Klinkt al een gaaf menu! Zorg wel dat je op tijd in de rij staat voor de lunch, die staat vaak tot om de hoek…😅
 
Nou ik kan definitief vertrekken, laatste coronatest ook negatief. Werd gisteren nog opgeschrikt door positieve thuistest, maar de 2 coronatesten erna (PCR en Antigen) waren beide negatief. Dus in 48 uur zit ik lekker aan de pastrami :D
Ik zou bijna vergeten dat ik voor het werk naar de VS ga
 
@Free_ltd kan authentiek chinees eten bij PF Chang’s en dan zou ik naar een fastfood chinees moeten gaan? :p

@noskos @Nicon thanks voor de tips. Lijkt erop dat het een tripje Brooklyn wordt. Ontbijt bij Katz’s, Brooklyn bridge over wandelen, pizza bij Grimaldi’s als lunch, biertje bij other half brewing, whisky bij van burnt en diner bij home town bbq. Met die Amerikaanse porties zit ik dan voor de rest van de week vol 🤣

Als ik ga ben ik meestal 3 weken in de states en gaan we elke dag wat anders eten. 21 dagen bij de betere restaurants gaan eten, zou me teveel pijn doen aan mijn portemonnee. In 2019 nog in Florida geweest voor 21 dagen en als je dan bedenkt dat je minimum $100/dag kwijt bent voor eten, dan telt dat wel door op een reis :geek: Dus combineren we fast food met beter eten.

Maar Pei Wei hebben we per toeval in 2009 ontdekt in Phoenix bij gebrek aan beters en dat was ons zo goed bevallen dat we telkens we in de states komen, we toch 1 x er gaan eten :ROFLMAO:
 
Zo vanmorgen lekker ontbijtje naar binnen gewerkt. De pastrami was echt geweldig. Super mals, lekker subtiel gekruid. De corned beef was wat daar tegenover wat saai. Lunch heb ik maar overgeslagen want op een halve kilo vlees kan je wel ff vooruit ;). Ook liep ik 3 uur later nog met een pastrami smaak in mijn mond.
Nu lekker biertje aan het drinken bij other half brewing. Vanavond diner bij homeland bbq.
1BF86229-7A23-4FEB-82B6-CF8F7CCD5A36.jpeg
46F9E13C-EC29-4C0F-83B9-956073F4308F.jpeg
EFA28D4F-938F-4248-8532-48A8D65BE149.jpeg
9B6C831B-168D-4CF9-B3B8-E6E790FD9DA3.jpeg


D30E5C68-7FB7-4613-B12B-ECC9CA36F8A2.jpeg
 
Het leven kan soms slechter zijn :D
Geen idee wat job je doet, maar hebben ze nog mensen nodig? :D
 
Beetje druk geweest laatste dagen. Zondag bij himetown geweest. Brisket was fantastisch, ribs waren droog, mac en cheese en baked beans weer heerlijk. Ook de cornbread was genieten.
6E68FB64-FB30-4670-A95F-4F2320DD830E.jpeg

DD66FFE1-F798-4610-9D46-3C94090AB718.jpeg


Gisteren bij Hoodoo brown geweest in ridgefield CT.
Heerlijke brisket en worst (jalapeño cheddar), ribs vielen wat tegen (droog en weinig smaak).
1FDD0AA5-71BC-4AFB-8090-0AFC7FCFA888.jpeg


Heb nog een paar dagen hier, er is nog een bbq tentje waar ik eigenlijk nog naar toe moet, voornamelijk om een collega te stangen :D en ook omdat het de beste tent in de buurt is.
 
Zie dat je straks nog in het zitje van het vliegtuig past :ROFLMAO:

Ziet er wel heerlijk uit. Jammer dat de ribben telkens wat tegen vallen.
 
Zit weer in de states en vandaag weer bezoekje aan NY gebracht. Het was hier ook gewoon veel te heet, dus wat minder tijd doorgebracht. Vanwege de hitte ook besloten om musea te gaan bezoeken, ging niet helemaal volgens plan. Wel voor de lunch de “Burger Joint” bezocht. Leuke ervaring maar heb betere burgers gehad.
De burger is prima, lekker broodje met prima burgers. Maar de toppings waren simpel en de burger was rommelig samengesteld.
3623386B-D2FC-45AF-9379-65E1D23054C6.jpeg

D03727BE-1565-4B36-BA19-247D3FE6CABC.jpeg
C088A4EA-8CBB-4E6D-95DA-DA88E34CC84F.jpeg
 
Wat een leuk verslag is dit, goede inspiratie voor mijn werkbezoek in oktober aan NY! Bedankt voor het delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan