BasBQ
Beef en Steak

Nucleaire buffel drollen

 
 
 

RolfM

Kooltjesharker
Berichten
125
Het was al een tijdje een gemis op mijn barbecue-CV: Atomic Buffalo Turds (ABT's). Sidenote: wie heeft ooit die naam bedacht? 😜
Dus naar de winkel voor jalepeno's, roomkaas en spek. Thuis de pepers gehalveerd en de zaadjes verwijderd. Daarna gevuld met een mengsel van de roomkaas, wat bbq-kruiden en uitgebakken spek. Het geheel in een plakje spek gewikkeld en afgemaakt met wederom een snufje kruiden.

IMG_20210716_175500.jpg

IMG_20210716_181406.jpg

IMG_20210716_182114.jpg


Daarna mochten ze op de barbecue. We hadden van een paar dagen daarvoor nog een paar MOINK balls over.
Huh? Die gaan toch altijd schoon op? Eh, ja normaal wel, maar we hadden er 100 gemaakt. Dat bleken er toch iets te veel te zijn dan we op konden 😅
Die konden dus mooi samen op 120° warm worden. Blokje kers erbij en gaan!

IMG_20210716_191746.jpg


We hebben er heerlijk van gegeten! Ze stonden op tafel met een frisse salade en zoete aardappel frietjes. De ABT's zijn een blijvertje: man man man wat een heerlijke combinatie. Eerst het vettige/zoutige van de spek, dan de romige smaak van de kaas, gevolgd door de warme gloed van de jalepeno's.
Deze gaan we zeker vaker maken!

IMG_20210716_193557.jpg

IMG_20210716_193603.jpg
 
Dat ziet er heerlijk uit. Ik wilde ze twee weken geleden ook maken. De supermarkt had helaas geen jalapeños, maar wel zoete punt paprika. Die dus maar gebruikt. Dat was ook een goede combi.
Maar de jalapeño blijft op mijn lijstje staan. 😋
 
Ik had ze bij de groothandel vandaan. Grappig dat je ze met puntpaprika hebt gemaakt. Ik had nog spek en roomkaas over, dus een dag later hebben we ze ook zo gemaakt (geen foto's, dus niet gebeurt). Ook heerlijk! Miste wel een beetje de warme/pittige gloed die je met jalapeño's wel hebt
 
De ABT's zijn een blijvertje: man man man wat een heerlijke combinatie. Eerst het vettige/zoutige van de spek, dan de romige smaak van de kaas, gevolgd door de warme gloed van de jalepeno's.

Prachtig raak omschreven. Dat is het precies!
 
Ziet er goed uit, staat hier ook nog op het ToDo lijstje. Maar zijn ze niet ontzettend heet aangezien je een halve peper per ABT gebruikt?
 
Lekker hoor!
Ik heb er laatst ook een aantal gemaakt, jalapenos van de groothandel vandaan.
Ik had de pepers alleen in de vriezer bewaard, en volgens mij komt dat de pittigheid aardig ten goede 🥵🌶️... Volgende keer verse proberen.
Ikzelf vond ze lekker, maar het was zéker meer dan een warme gloed...
 
Terug
Bovenaan Onderaan