BasBQ
Beef en Steak

Not so Po'Boys sandwich

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Onlangs had mijn schoonvader het boek “BBQ Feast on Fire” gewonnen via Facebook. Omdat hij zelf geen echte bbq-er is, kwam het boek bij mij terecht🥳. Als bedankje besloten om de not-so-po’boys-sandwich voor hem te maken. Eigenlijk een lunchgerecht, maar met aardappels en salade wordt het snel een hoofdgerecht.

Origineel wordt de mayonaise gemaakt van zelfgemaakte rivierkreeftolie en ei, maar mijn vrouw en schoonvader houden niet van schaaldieren. Daarom heb ik besloten een makkelijke variatie te maken van het recept in het boek. Deze bestaat uit:

150ml mayonaise
2tl cajun kruiden
1tl chipotlepoeder
1tl tabasco (meer of minder naar smaak)
3el platte peterselie, fijn gesneden
½ rode ui, fijn gesnipperd.

De rundersukade is een grain fed angus sukade (700 gram). Het vlees is mooi gemarmerd maar voelde nogal stevig aan. Ik was erg benieuwd hoe het vlees zou smaken na 7 uur low&slow. Kamado opgestookt naar 120 graden, eikenhout toegevoegd en toen kon hij erop! Ieder half uur heb ik het vlees gesprayd met runderbouillon. Toen hij de 65 graden aantikte, heb ik het ingepakt in alufolie en door laten garen tot 96 graden. Dit duurde geen 7 maar slechts 6 uur. Daarom heb ik het opnieuw ingepakt in folie en in dekens gewikkeld. Vervolgens heb ik hem in een koelbox gelegd om hem warm te houden (had ik hier ergens gelezen op het forum. Werkte goed!).

Het resultaat was een heerlijk zachte sukade op een broodje, met de pittige mayonaise en een wortelsalade. Zeker voor herhaling vatbaar 🤤 🤤 !

IMG_1239.jpg

IMG_1247.jpg

IMG_1263.jpg

IMG_1271.jpg
 
Had ik ook wel gelust, lekker hoor
 
Fraaie foto's en dat geldt ook voor het broodje. Hoe was de structuur van het vlees?
 
Fraaie foto's en dat geldt ook voor het broodje. Hoe was de structuur van het vlees?
Thanks! Het vlees bleef goed bij elkaar, maar was wel mals. De "draadjes structuur" was nog wel aanwezig maar niet op de voorgrond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Heeft je schoonvader mooi voor elkaar zo

Mooi stukkie vlees op’t broodje
 
mocht ik ooit een boek winnen, dan weet ik waar ik moet zijn
top gedaan. ziet er goed uit
 
Niet verkeerd, ziet er heerlijk uit.
 
Schuif maar door. Ga ik eens lekker proeven.
 
Soo mooi broodje, dat moet smullen geweest zijn 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan