BasBQ
Beef en Steak

Nosmo's Secret Rib Rub

Ik vond de rub toch te zout, daarom heb ik de hoeveelheid zout in het recept veranderd van 5 eetl naar 3 1/2 eetl.
 
Ik kwam dit topic tegen bij het afstruinen van de fora. Ik ga het snel proberen enuh..... My lips are sealed :)
Mijn dank!
 
Thanks for sharing! :D
 
Ik ga morgen ribs maken en zocht naar een nieuwe rub! Ik ga deze zeker proberen thanks!
 
Ja ja, wrijf het maar in  :p

Gr. Mike
 
In het wedstrijdrecept voor Pulled pork van noskos staat 2 eetlepels vers gemalen zwarte peper. En hier staat 3 eetlepels zwarte peper. Kan je in beide gevallen gemalen zwarte peper poeder uit een potje nemen?

Of zijn dan de verhoudingen anders.

Deze rub gaat dinsdag op de ribs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
pizzabakker zei:
In het wedstrijdrecept voor Pulled pork van noskos staat 2 eetlepels vers gemalen zwarte peper. En hier staat 3 eetlepels zwarte peper. Kan je in beide gevallen gemalen zwarte peper poeder uit een potje nemen?

Of zijn dan de verhoudingen anders.

Deze rub gaat dinsdag op de ribs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De zwarte peper uit een potje is fijner, dus ik zou iets minder nemen.
Zelf maal ik de peperkorrels in de koffiemolen, als je vaker zelf kruidenmixen/rubs maakt is dit een must-have.

Peperkorrels en alle andere kruiden koop ik bij Ori?ntal/toko, scheelt aanzienlijk in de prijs vergeleken met de potjes uit de supermarkt!
 
ben nieuw in het maken van rubs (sowieso in het low en slow) en ben alles aan het inslaan.
gezien de positieve reacties wil ik maar meteen met deze beginnen.

het lijstje, vragen staan er achter in het groen. iemand hier antwoord op? :)
3 1/2 eetl Keuken zout (check)
4 eetl Rietsuiker (nog halen)
4 eetl Bruine suiker (nog halen)
3 eetl Paprika poeder (heb nog paprika poeder zoet staan, kan dat ook?)
3 eetl Zwarte peper (check)
4 theel Gerookt paprika poeder (de hete variant)(kon geen hete variant vinden(erg?))
2 theel Knoflook poeder (check)
2 theel Uien poeder (check)
2 theel Mosterd poeder (gemalen mosterzaad geel ook goed, of moet het een kant en klaar poeder zijn?)
1 theel Gemalen komijn (gemalen komijnzaad check)
1 theel Gember poeder (gemalen gember, hetzelfde als poeder neem ik aan?, zo nee wel goed?)
1 theel Chili poeder (kruiden mengsel, geen pure chili peper) (nog halen)


 
Luc basie zei:
ben nieuw in het maken van rubs (sowieso in het low en slow) en ben alles aan het inslaan.
gezien de positieve reacties wil ik maar meteen met deze beginnen.

het lijstje, vragen staan er achter in het groen. iemand hier antwoord op? :)
3 1/2 eetl Keuken zout (check)
4 eetl Rietsuiker (nog halen)
4 eetl Bruine suiker (nog halen)
3 eetl Paprika poeder (heb nog paprika poeder zoet staan, kan dat ook?)
3 eetl Zwarte peper (check)
4 theel Gerookt paprika poeder (de hete variant)(kon geen hete variant vinden(erg?))
2 theel Knoflook poeder (check)
2 theel Uien poeder (check)
2 theel Mosterd poeder (gemalen mosterzaad geel ook goed, of moet het een kant en klaar poeder zijn?)
1 theel Gemalen komijn (gemalen komijnzaad check)
1 theel Gember poeder (gemalen gember, hetzelfde als poeder neem ik aan?, zo nee wel goed?)
1 theel Chili poeder (kruiden mengsel, geen pure chili peper) (nog halen)
Ja
Nee
Liever poeder
Ja

Lekkere rub...
 
Ceriel zei:
Luc basie zei:
ben nieuw in het maken van rubs (sowieso in het low en slow) en ben alles aan het inslaan.
gezien de positieve reacties wil ik maar meteen met deze beginnen.

het lijstje, vragen staan er achter in het groen. iemand hier antwoord op? :)
3 1/2 eetl Keuken zout (check)
4 eetl Rietsuiker (nog halen)
4 eetl Bruine suiker (nog halen)
3 eetl Paprika poeder (heb nog paprika poeder zoet staan, kan dat ook?)
3 eetl Zwarte peper (check)
4 theel Gerookt paprika poeder (de hete variant)(kon geen hete variant vinden(erg?))
2 theel Knoflook poeder (check)
2 theel Uien poeder (check)
2 theel Mosterd poeder (gemalen mosterzaad geel ook goed, of moet het een kant en klaar poeder zijn?)
1 theel Gemalen komijn (gemalen komijnzaad check)
1 theel Gember poeder (gemalen gember, hetzelfde als poeder neem ik aan?, zo nee wel goed?)
1 theel Chili poeder (kruiden mengsel, geen pure chili peper) (nog halen)
Ja
Nee
Liever poeder
Ja

Lekkere rub...

Thnx,

Gemalen Mosterdzaad heb ik nog staan(deze: https://www.dekruidenbaron.nl/mosterdzaad-geel-gemalen.html ) maar dan gaan we maar op zoek naar mosterd poeder. Waar is dat te krijgen? De enige die ik zo snel vind in de buurt is deze: https://www.ah.nl/producten/product/ah527128/colman-s-mosterd-poeder

 
Hoe lang kan je deze rub eigenlijk bewaren , het is handiger om 1x een grote pot aan te maken dan iedere keer voor 1 sessie .
 
Ik maak altijd een grote pot, en dat gaat zeker een paar maandenr mee. Wel een pot gebruiken die je goed af kunt sluiten.
 

Lauran

Vuurmaker
Berichten
67
Ik hou van geheimen. Heb alles in huis dus ga hem zo maken. Dank je wel voor het delen 👍👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan