BasBQ
Beef en Steak

Nosmo's Secret Rib Rub

Nosmo zei:
Beide kanten, wel eerst het vlies verwijderen van de holle kant anders doet de rub niet zoveel.

Mooi, doe ik ook altijd maar vraag me af of het nodig is.
 
Nicky, zo kan de rub er van 2 kanten in, ook al zit aan de "gladde" kant minder of geen vlees
 
Dit wordt een succesnummer op de tonystone :) ik weet welke rub ik ga gebruiken ;)
 
Die gaan we eens proberen, de komijn lijkt me nml een mooie toevoeging
 
Lekker! Ik heb de receptuur van mijn "milde rub" weer aangepast; TL gemberpoeder erbij, komijn heb ik niet in huis, ga ik eens proberen! Ik vind zelf 1 of 2 TL gemalen steranijs erg lekker, geeft beetje "dropachtig" smaakje aan rub.
 
Ik heb deze vandaag op ribs toegepast die nu 3/4 af zijn, maar dat is een lang verhaal. Gewoon na het mengen uit het potje al lekker en nu bij het aflikken van de vingers na het verpakken van de "3/4 af" ribs echt heerlijk!

Bedankt voor je secret rub!
 
laat ik nou net ribs uit de vriezer gehaald hebben  :D Heb je nog een glaze gebruikt? Ga deze rub zeker proberen.
 
PV zei:
Lekker! Ik heb de receptuur van mijn "milde rub" weer aangepast; TL gemberpoeder erbij, komijn heb ik niet in huis, ga ik eens proberen! Ik vind zelf 1 of 2 TL gemalen steranijs erg lekker, geeft beetje "dropachtig" smaakje aan rub.
Dat is jammer, ik vind komein in de rub op de ribs een fijne toevoeging. Volgende keer eens proberen!
 
Gisteren Rub gemaakt en op de ribs gerubt.
Liggen nu op de WSM. (3-2-1)
Welke lak past hier goed bij?
 
rub? rub? ik weet van niks! :-\ maar ik ga het zeker proberen ::)
 
En met wat voor een (recep)saus wordt er het laatste uur erop gesmeerd?
 
Ik gebruik meestal Sweet Baby Ray's. Dat zijn vrij dikke en zoete sauzen, om het wat beter smeerbaar te maken verdun ik de saus eerst met wat appelsap.

Maar eigenlijk moet je gewoon gebruiken wat je zelf het lekkerste vindt.
 
Ik verwarm de saus die ik ga gebruiken wat op voordat ik het erop smeer, dan strijkt het ook wat gemakkelijker.
 
Nosmo +1 qua SBR en redfox qua opwarmen
 
Heb laatst een pot Blues Hog Barbecue Sauce gewonnen bij Rook Zonder Vuur!! :p 8)
Afgelopen weekend even op een paar ribbels geprobeerd als glaze en dat beviel super!! ;)
De rub van Blues Hog vinden wij ook wel wat, omdat hij best wel lekker zoet is.
Maar de sauce is wat mij betreft een aanraader, zeker op ribbels!!! :) ;D ::)
 
MarBQ zei:
Heb laatst een pot Blues Hog Barbecue Sauce gewonnen bij Rook Zonder Vuur!! :p 8)
Afgelopen weekend even op een paar ribbels geprobeerd als glaze en dat beviel super!! ;)
De rub van Blues Hog vinden wij ook wel wat, omdat hij best wel lekker zoet is.
Maar de sauce is wat mij betreft een aanraader, zeker op ribbels!!! :) ;D ::)

Mee eens Marco, heb uit betrouwbare bron vernomen dat Redfox een klein dealership gaat beginnen hierin  ;D ;D
 
Mike, ik lach hard!  (om Dominique maar eens te citeren  :D)
 
En weer on topic graag, dit draadje is voor het recept van Nosmo....
 
Terug
Bovenaan Onderaan