smokert
Stoker
Dit weekend weer eens een nieuw recept geprobeerd voor de spareribs, deze keer de variant van noskos. De avond ervoor de spareribs in de marinade gezet en het vlies verwijderd.
De spareribs ontdaan van het vlies en in de marinade gezet een dag van tevoren.
En daarna ook de pekel gemaakt voor de varkensbuik en de zwoerd verwijderd en deze zes uur laten intrekken (langer doe ik niet, want anders vind ik deze te zout.
De pekel met zeezout, zwarte peper, kruidnagel en laurier blaadjes.
Laten koken en daarna een rustig laten afkoelen.
Ondertussen de zwoerd verwijderen.
En daarna in de pekel laten rusten, in dit geval 6 uur.
De volgende dag kon je WSM aangestoken (110 graden) worden en het vlees erop. En elk uur de spareribs in de mop saus gezet van Noskos, en het laatste uur de zelfgemaakte Noskos' Sweet & Smokey BBQ saus erop gedaan en het resultaat was heerlijk.
Het resultaat van de varkensbuik na 5 uur roken.
Het resultaat van de spareribs, een mooi resultaat volgend weekend hetzelfde maar dan met 8kg.

De spareribs ontdaan van het vlies en in de marinade gezet een dag van tevoren.
En daarna ook de pekel gemaakt voor de varkensbuik en de zwoerd verwijderd en deze zes uur laten intrekken (langer doe ik niet, want anders vind ik deze te zout.

De pekel met zeezout, zwarte peper, kruidnagel en laurier blaadjes.

Laten koken en daarna een rustig laten afkoelen.

Ondertussen de zwoerd verwijderen.

En daarna in de pekel laten rusten, in dit geval 6 uur.

De volgende dag kon je WSM aangestoken (110 graden) worden en het vlees erop. En elk uur de spareribs in de mop saus gezet van Noskos, en het laatste uur de zelfgemaakte Noskos' Sweet & Smokey BBQ saus erop gedaan en het resultaat was heerlijk.

Het resultaat van de varkensbuik na 5 uur roken.

Het resultaat van de spareribs, een mooi resultaat volgend weekend hetzelfde maar dan met 8kg.