BasBQ
Beef en Steak

Nog zon voorsteldraadje!

basje1975

Tondelzoeker
Berichten
7
Hallo mede-bbq fans! Na een tijdje meegelezen te hebben, nu ook maar even aangemeld, zodat ik ook kan meepraten.
Ik ben dus Bas, 47, getrouwd en vader van 2 mooie dochters en sinds een jaartje wel aangestoken met het bbq-virus.
Tot een paar jaar terug kende ik alleen het Oud-Hollandsch Vleesch cremeeren. Bbq-en vonden we vooral veel gedoe voor je de houtskool aan had (ja, puur gebrek aan kennis, I know…). Tot ik op een dag een Weber Q1400 kocht, nl een electrische bbq. Omdat het zo makkelijk was en het vlees er zeer smaakvol vanaf kwam, gebruikte we hem veel vaker dan gedacht. Langzaam begon ik me wat meer te verdiepen in de mogelijkheden en wilde ik eigenlijk meer kunnen. Er mocht een grotere bbq komen, op voorwaarde dat ik er dan ook meer op leerde maken, dus mijn afgelopen jaar 1e workshop gevolgd en daarna geïnvesteerd in een Weber Genesis II (en tussendoor een Q2200 aangeschaft om mee te nemen met de caravan). Nu ben ik nog steeds een redelijke beginner, maar weet nu veel beter wat ik doe. Ik begin nu zelfs te merken dat een 2e bbq erbij wel op mn wensenlijst staat, want met een low & slow op de genesis, of mijn spit eraan, mis ik of ruimte of loop ik tegen temperatuur uitdagingen aan. En ik wil nu wel de uitdaging met kolen aan 😅. Het liefst zou ik een Kamado er bij zetten, maar budget technisch is dat niet haalbaar. Bovendien wordt het al een uitdaging om mn vrouw überhaupt te overtuigen dat ik een 2e (kolen)bbq erbij “nodig” heb 😂.
Ik ben alleen nog zoekende naar welke bbq ik dan wil, maar daar maak ik in het bijbehorende topic nog wel een draadje voor om jullie adviezen en tips te horen!
 
Welkom Bas!
 
Welkom Bas
 
Welkom Bas, veel plezier en inspiratie hier!
 
Update: inmiddels via een tip hier (bedankt nog @Frits ) een mooie Performer kunnen aanschaffen, dus de kolenexperimenten kunnen van start!
 
Welkom bij het genootschap

De voorwaarden ter harte genomen dus 😊
 
Veel plezier hier Bas!
 
Terug
Bovenaan Onderaan