Beef en Steak

Nieuwe Kamado Joe III Classic vs tweedehands Big Joe III, en evt garantie?

HansQ

Tondelzoeker
Berichten
11
Ik zit er over te denken om mijn huidige kamado te vervangen door een Kamado Joe, maar dan komt het, ik kan voor een mooie prijs een Big Joe III met nog een aantal opties kopen voor een prijs die (iets) lager ligt dan een nieuwe Cassic III. Nu lijkt mij de extra ruimte die je krijgt met de BJ wel erg prettig, maar stel je voor dat er een probleem met de unit voordoet, weet iemand hoe het gaat als je een apparaat van iemand overneemt, hoe gaat Kamado Joe dan met de garantie om?

En uberhaubt hoe zouden jullie kiezen tussen deze twee? (is wel een bewuste keuze om voor Kamado Joe te gaan, ben dus niet op zoek naar ander merk)

thanks allemaal!
 
  1. Liever 2 bbq`s dan 1 hele grote.
  2. Als je er toch maar 1 wilt dan zou ik voor de grote gaan mits de garantie goed op orde is.
 
Officieel moet je na aankoop je kamado registreren op hun website met je N.A.W. gegevens. Omdat ze levenslange garantie geven op het keramiek, geldt dit alleen voor de eerste eigenaar.

Aan jou de afweging hoe belangrijk je de garantie vindt. Een grotere kamado verbruikt ook meer kolen. Ga je de ruimte van de Big Joe benutten denk je?
 
De garantie is geldig voor de eerste eigenaar. Volgens mij heb ik het serienummer en de aankoopnota op de website moeten invullen. Als dat nog niet gebeurd is, dan kan je alsnog garantie krijgen.
 
  1. Liever 2 bbq`s dan 1 hele grote.
  2. Als je er toch maar 1 wilt dan zou ik voor de grote gaan mits de garantie goed op orde is.
Thanks, dat van liever 2 ipv 1 dat hanteer ik al hoor ;-) ik zal mijn lijst even opsommen;

kleine kamado (28cm)
grote kamado (die wil ik dus vervangen)
grote reverse smoker
Welded BBQ
Afrikaanse braai van 1.2m
driepoot BBQ
 
Thanks, dat van liever 2 ipv 1 dat hanteer ik al hoor ;-) ik zal mijn lijst even opsommen;

kleine kamado (28cm)
grote kamado (die wil ik dus vervangen)
grote reverse smoker
Welded BBQ
Afrikaanse braai van 1.2m
driepoot BBQ

We kunnen stellen dat punt 1 dan afvalt 😆
Je kan je dan ook afvragen of je überhaupt nog een grotere BBQ moet kopen............

Maar als je de garantie geregeld krijgt zou ik voor de grote gaan.
 
Officieel moet je na aankoop je kamado registreren op hun website met je N.A.W. gegevens. Omdat ze levenslange garantie geven op het keramiek, geldt dit alleen voor de eerste eigenaar.

Aan jou de afweging hoe belangrijk je de garantie vindt. Een grotere kamado verbruikt ook meer kolen. Ga je de ruimte van de Big Joe benutten denk je?
goed om te weten! die ruimte ga ik zeker wel benutten, ik geef meerdere keren per jaar een grote BBQ voor een groep van minimaal 50 man, dus dan komt die extra ruimte goed van plan, en je hebt dan ook de luxe op Big Joe om de combi indirect en direct heel goed naast elkaar te kunnen doen
 
Als schoonmaken niet een ding is, de grote (mits de garantie in orde is). Wel even vragen waarom ie er afscheid van neemt.
Ik heb zelf de classic en kan voor 8 man dingen maken met een beetje planning/meerdere lagen. Voordeel van de classic is dat ik de halve roosters in mijn wasbak kwijt kan voor schoonmaken. Hadden de grote roosters gepast dan was ik zelf daarvoor gegaan.

Als accessoires kan ik de speksteen aanraden, zelf zit ik nog te twijfelen over een spit.
 
Ik heb mijn roosters nog nooit in de wasbak gehad dus dat argument zou voor mij niet meetellen.
Gezien het verhaal van Hans zou ik mits de garantie goed is voor de grootste gaan.
 
Ach, ik heb een kj junior 2de hands gekocht en heb de garantie toch op mijne naam kunnen zetten. Had het aankoopbewijs van die persoon en heb naar kj gemaild dat ik de junior cadeau heb gekregen.

Moest alles opsturen en het was geregeld.
 
Ben ook van mening dat je beter meerdere Q's hebt ipv een hele grote. Daarom dat ik een Classic 1 en een Junior heb. Daarnaast heb ik nog wel wat Q's staan voor moest het echt nog meer zijn, wat frequent wel voor komt.

Wat de garantie betreft, hangt het van de band met de verkoper af. Is het iemand uit vrienden of familiekring, dan vraagt die toch telkens de vervanging aan onder garantie. Is het een vreemde, dan hangt het van zijn goodwill af.
 
Ikzelf heb de classic 3 en de junior. Vind ik top werken. Ik persoonlijk zou zo’n grote toch een stuk minder snel aansteken. En voor zo’n bedrag zou ik het liefst ook voor nieuw gaan, maar dat ben ik.
 
Officieel moet je na aankoop je kamado registreren op hun website met je N.A.W. gegevens. Omdat ze levenslange garantie geven op het keramiek, geldt dit alleen voor de eerste eigenaar.

Aan jou de afweging hoe belangrijk je de garantie vindt. Een grotere kamado verbruikt ook meer kolen. Ga je de ruimte van de Big Joe benutten denk je?
Garantie +1 die overweging moet je maken. Een grotere BBQ verbruikt iets meer kolen ja, maar dat is maar heel weinig zeker als je bekijkt hoeveel ruimte je ervoor terugkrijgt.
Een kamado is een HR++ CV ketel onder de BBQ''s en stookt sowieso zeer zuinig.
Er is echter niets zo irritant als ruimtegebrek.
@HansQ je kan ook doorsparen en een nieuwe BJ kopen.
Je zit nu toch al naar die grotere te kijken, als je de kleinere koopt ga je je dan niet steeds afvragen als iets net niet past, had ik maar.....
 
Als de garantie in orde is, 100% de Big Joe. Ben zelf een classic 3 eigenaar en moest ik opnieuw kopen, kwam er een Big Joe ipv een Classic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan