BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Joe

 
 

Boom

Vuurmaker
Berichten
59
Al een tijdje was ik op zoek naar een mooie offset smoker om mijn “buiten keuken” aan te vullen omdat lekker buiten zijn en een vuurtje maken toch hartstikke mooi is en ik kan er meteen eten er op maken een andere hobby van mij dus mooie combinatie dacht ik zo!😁
Dan de vraag wat voor eentje wil ik dan en hoe dik moet hij dan zijn, hier op het forum en internet kwam ik er al snel achter dat 4 a 5 mm wel minimaal is dus met deze informatie op zoek gegaan.
Diversen smokers bekeken en daar zat ook de Joe's bbq smoker 16'' wild west bij en ik moest zeggen dat ik daar al meteen over te spreken was alleen wel weer een investering moest dan nog wel even door sparen.
Maar in tussentijd regelmatig Marktplaats in gaten gehouden of dat er nog mooie smokers te koop werden aangeboden en toen zag ik de onderstaande smoker voorbij komen bod gedaan en opgehaald.

270A229E-2117-4BD0-8503-89D4443434D4.jpeg

Zoals te zien is had hij al wel iets geleden maar goed op internet had ik smoker gezien die er veel erger uitzagen voordat ze weer werden voorzien van een beetje verf en of olie dus ik dacht dat kan ik ook!
Dus was ik begonnen om eerst de smoker even goed schoon te maken met gewoon een beetje water en dreft om even te kijken hoe hij er onder het vuil uit zou zien en dat viel allemaal best mee.
Met een korrel 160 de oppervlakkige roest verwijderd en met ontvetter de gehele buitenkant ontvet en zaken afgeplakt die niet gespoten hoefde te worden.

E70B4655-11A1-4982-9B8F-6D38E1BFE782.jpeg

Dan kwam het spannende moment het spuiten daar waar ik nog helemaal geen ervaring in had maar begonnen met een stuk dat minder in het zicht is en dat ging best goed dus toen de hele smoker maar gegaan en ik moet zeggen ik ben trots op het resultaat.
B1B0D524-B585-425D-9BAC-35F97E848191.jpeg

De verf was droog dus kon de tape er van af en de handgrepen waren ook een beetje verweerd dus had ik op internet nog een paar nieuwe kunnen vinden en deze gelijk gemonteerd.
Op de bus van de verf was te lezen dat ik de verf 1 uur moest laten drogen en daarbij verwarmen dit had ik dan ook gedaan kon ik meteen een beetje ervaring op doen met de temperatuur regeling.
AE42A9C0-ACE6-4493-8FA3-F3598CFF9385.jpeg

Aantal temperatuur spikes wel gehad maar goed daarom doe je ook een beetje experimenteren met hout soorten en qua grote blokken.
Dag er na was het weer een een hele mooie dag qua weer en dat ik de smoker ging voorzien van seasoning aan de buitenkant en binnenkant spray bottle gekocht en gevuld met zonnebloemolie handdoek er bij om de olie goed uit te kunnen vrijven.
En dan de smoker goed warm opstoken zodat de olie goed zijn werk kan doen.
973E7B9A-1818-4C3F-9639-DF1CAAAC0A69.jpeg

En dan is daar het resultaat echt heel erg blij mee!😁
31445041-6FF9-4613-BEB3-1EC8ECABD398.jpeg

Hij heeft nu een mooi plekje gekregen naar de Kamado Joe en misschien moet ik maar in de toekomt een mooi huis gaan maken voor de Joe‘s zodat ik ook met de regen van ze kan genieten! 😏
9FFDF654-27FE-47B0-A203-41A078DD005E.jpeg
 
De smoker is zeer netjes geworden 👌🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Boom
Die staat mooi te shinen langs zijn rode broer
 
  • Leuk
Waarderingen: Boom
Mooi hoor. Wou dat ik de ruimte had. Niets leuker dan met hout te spelen 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Boom
Zo, die is flink bekomen!
Netjes gedaan.

Ben ook al een tijdje aan het rondkijken maar krijg hier de directie nog niet overtuigd van de noodzaak. (Net zoals van de ooni) :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Boom
Zo, die is flink bekomen!
Netjes gedaan.

Ben ook al een tijdje aan het rondkijken maar krijg hier de directie of niet overtuigd van de noodzaak. (Net zoals van de ooni) :(
Ik heb echt niet de makkelijkste vrouw, maar ik koop nog steeds met mijn geld wat ik wil :D Mss moet je eens met de vuist op tafel slaan.:p

Die van mij heeft geen moeite met de hardware, maar klaagt wel van rekeningen van €200+ als ik vlees ga halen :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:
Zo, die is flink bekomen!
Netjes gedaan.

Ben ook al een tijdje aan het rondkijken maar krijg hier de directie nog niet overtuigd van de noodzaak. (Net zoals van de ooni) :(
Net zoals @Free_ltd heb ik mijn eigen spaarpotje en hier wordt er niet geklaagd als er weer iets lekkers van bbq af komt!😉
 
Heb helaas geen eigen potje voor zoiets.
Komt hier allemaal van de gezamenlijke pot.

Neemt niet weg dat als ik echt iets wil het er gewoon komt, maar nu is er geen directe noodzaak voor die smoker.
 
Nou @Zzzjon dan heb jij het ook niet heel erg slecht voor elkaar ik heb de Ooni alleen kunnen splitten de rest is allemaal van mijn eigen potje gegaan en de laatste keer dat ik het prijskaartje van de Big Joe had gezien was dat ook een behoorlijke prijs!😉
 
Die offset heb je mooi opgeknapt zeg, fijn dat je er een tweede leven aan hebt kunnen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boom
Terug
Bovenaan Onderaan