BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe BBQ voor beginner (keuze al gemaakt zo goed als)

Borrepus zei:
Sta nu voor de keuze om een barbecue aan te schaffen, wat heeft jou doen besluiten om voor de master touch te kiezen en niet voor bijvoorbeeld een outdoorchef?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Alle ervaringen met Weber die vooral hier genoemd worden. Ook scoren ze in de reviews op verschillende webshops zoals CoolBlue altijd hoog. Daarnaast de veelzijdigheid waarmee je kan koken op de Q. Dat is toch iets waar je niet snel aan denkt bij bbqen. Heb veel filmpjes gekeken en reviews gelezen en iedereen is bijna unaniem positief. Plus zelf vind ik het er ook mooi en degelijk uit zien en is Weber een gerenommeerd merk.
 
Och, ik vind een outdoorchef ook een hele fijne barbeque.. Het enigste jammere is dat ze de geemailleerde roosters er niet meer bij hebben en dat het directe gedeelte kleiner is geworden.
 
Niks mis met outdoorchef; trechtersysteem vind ik super.

Er zijn wel wat mensen die last hebben gehad met roestende onderdelen, maar ik tot nu toe niet. En het chroom blijft ook op het rooster zitten in tegenstelling tot bij weber ?
Wel 2x barsten in het emaille gehad. Tot 2x toe vrij snel nieuwe ketel gehad hiervoor.
Iedereen heeft het altijd over de service van weber, maar outdoorchef is -bij mij tot nu toe- sneller met reageren en vervangen dan weber.
Niet dat weber dat slecht doet,integendeel, maar outdoorchef is niks mis mee.
Wat ik wel vind is dat het emaille bij weber er strakker uit ziet.
 
eigenhymer zei:
Och, ik vind een outdoorchef ook een hele fijne barbeque.. Het enigste jammere is dat ze de geemailleerde roosters er niet meer bij hebben en dat het directe gedeelte kleiner is geworden.
Direct gedeelte is kleiner geworden? Komt doordat het gat in de rechter kleiner is geworden neem ik aan.

Verder is het maar een lastige keuze gebaseerd op indirecte ervaringen. Beetje idee dat de weber qua merk(naam) vooral ijzersterk is en er verder weinig grote verschillen zijn

verstuurd vanaf mijn telefoon

 
Ik denk dat het altijd een lastige keuze is, omdat ieder zijn eigen mening heeft. Je kunt het denk ik vergelijken met auto's. De ??n wil een Volkswagen, de ander een Skoda of Peugeot of...

Bij smaak is er nooit een winnaar algemeen aan te wijzen.

Outdoorchef en Weber zijn beiden wat je overal zo leest gewoon goede merken. Ik zou zeggen bekijk ze allebei in een tuincentrum en kijk wat jij het mooiste/handigst/prettigst vindt.

Het enige dat ik kan bedenken is dat er wellicht wat meer accessoires te vinden zijn voor de Weber 57 en dan met name van andere merken dan Weber ==> lees goedkoper.
 
Zo te horen is eerste bbq best een weber dia 57  GBS als ik het goed voor heb. Kan je die gemakkelijk gebruiken voor een avondje pizza bakken daarmee bedoel ik een uur of 3 aan hoge temperaturen houden .
Aan weber kan ik gemakkelijk geraken
 
Terug
Bovenaan Onderaan