BasBQ
Beef en Steak

Nieuw

Tatiiana

Tondelzoeker
Berichten
10
Hallo,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben zelf geen Barbecuer, wel van het vlees voorbereiden en nieuwe dingen bedenken en uiteraard de resultaten opeten.
Wat ik dan op dit forum doe?
Mijn man heeft heel veel hobby's en als het een beetje weer is staat hij zich graag uit te sloven in de tuin.
Wij hebben een Weber Smokey Joe en voor het grotere gezelschap en 57cm kogel van de action, niet veel bijzonders maar daar was de prijs dan ook naar.

Verder hebben wij een zoontje van bijna 3 en zijn er komende zomer nog twee jongens op komst. De zwangerschap loopt niet op rolletjes met als gevolg dat ik nu 90% van de tijd plat lig. Mijn man heft een fulltime baan, waar nu het volledige huishouden en de zorg voor mij en onze peuter bij komt.
Ik wil mijn man dus verrassen met een nieuw degelijke barbecue (koken moet hij nu toch haha) en om inspiratie op te doen heb ik mij aangemeld.
 
Hey hey, welkom op dit forum en ik wens je sterkte !


Steve
 
Tatiiana, welkom op het genootschap.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
 
Hartelijk welkom bij het genootschap.
Veel sterkte bij de laatste loodjes van de zwangerschap en de bevalling. :)
 
Hallo Tatiiana.

Nog even nagedacht over je vraag  omtrent de aanschaf van een degelijke bbq.
Dat is niet zo 1 2 3 te zeggen omdat dit van heel veel factoren afhangt.
Het is met bbq's zo (net als bij vele andere hobby's) je kan er erg veel centjes in kwijt.
Maar om een goede keus te maken is best wel lastig getuige de vele vragen die hier op het forum over dit onderwerp gesteld worden.
Ik ben vast niet volledig maar wil je toch een paar dingen meegeven waar je over na moet denken bij de aanschaf van een nieuwe bbq.

Waar wil ik hem voor gaan gebruiken?
Je kan op de meeste bbq's wel van alles bereiden maar op de een gaat dat wat beter dan op de ander.

Wat voor brandstof heeft m'n voorkeur?
De ene ketel werkt beter met briketten en/of houtskool dan de ander.

Ga ik hem veel gebruiken?
Als je hem maar een paar keer per jaar gebruikt moet je dan zo'n duur ding aanschaffen. ?

Kan je hem buiten laten staan?
In en uit je schuurtje halen van b.v. een Green egg valt ook niet mee. (gewicht)

Ga voor een goede kwaliteit en garantie regeling van de winkelier en/of fabrikant.
Zo'n bbq gaat als het goed is en je hebt de juiste keus gemaakt Jaren mee.

Zelf werk ik al zo'n kleine 20 jr. met een kogel bbq van Weber (ik heb  geen aandelen hoor :D)
Maar ik maak er ook van alles op. (met wat nadenken en aanpassingen)

Ik ben vast niet volledig maar neem het e.e.a. mee in je overweging bij de aanschaf van een nieuwe Q.

 
Welkom hier.
Dit soort introducties lezen we hier niet vaak.
Veel sterkte met de zwangerschap.

En voor informatie mbt bbq en dergelijke kan je geen beter forum treffen.
Zeer veel kennis en ervaring hier aanwezig.
Dus brand maar los met vragen. Geef wel zoveel mogelijk aan wat je ermee wil gaan doen, wat je er van verwacht en hoe vaak je de bbq wilt gebruiken.
Budget is ook niet onbelangrijk natuurlijk.

Wij kunnen je heel veel informatie geven, maar de keuze zal uiteindelijk door jezelf genomen moeten worden.

Groeten
Rick
 
Hans is me net voor zie ik  :)
 
Ridevi71 zei:
Hans is me net voor zie ik  :)

Overkomt mij ook met enige regelmaat :D, ik ben niet zo'n hele snelle typeur (geen opleiding in gehad :D)
Dus gebeurt het nog wel eens. :blush:
 
Hoi Tatiiana,
welkom bij het Genootschap, de perfecte plek om met behulp van dit edele Genootschap een BBQ voor jullie te zoeken.
 
Bedankt :) ik vind het nu al een heerlijk forum, vooral de recepten en foto topics. De keuken is doorgaans mijn domein maar wellicht waag ik mij ook wel aan de barbecue, er gaat een wereld voor mij open :)

Oh mijn man barbecuet het liefst elk weekend, al is het maar een stukje gerookte zalm voor bij het avond eten haha.  Mar de technische details, wat voor brandstof, geen idee.

Ik heb overigens dankzij dit forum en video reviews een keus kunnen maken. Het is de Weber MT GBS geworden, mede dankzij de uitbreidingen en mogelijkheden. Toevallig is dit het model waar mijn man altijd naar toe loopt op elke bbq afdeling maar nooit heeft aangeschaft omdat hij graag een offset wilde. Desondanks niet gek om cadeau te krijgen denk ik zo? Zat nog een gratis Weber Style thermometer bij ook :D
 
Tatiiana zei:
Bedankt :) ik vind het nu al een heerlijk forum, vooral de recepten en foto topics. De keuken is doorgaans mijn domein maar wellicht waag ik mij ook wel aan de barbecue, er gaat een wereld voor mij open :)

Oh mijn man barbecuet het liefst elk weekend, al is het maar een stukje gerookte zalm voor bij het avond eten haha.  Mar de technische details, wat voor brandstof, geen idee.

Ik heb overigens dankzij dit forum en video reviews een keus kunnen maken. Het is de Weber MT GBS geworden, mede dankzij de uitbreidingen en mogelijkheden. Toevallig is dit het model waar mijn man altijd naar toe loopt op elke bbq afdeling maar nooit heeft aangeschaft omdat hij graag een offset wilde. Desondanks niet gek om cadeau te krijgen denk ik zo? Zat nog een gratis Weber Style thermometer bij ook :D

Geen vervelend kado moet ik zeggen
 
Tatiiana,
Dat is een zeer degelijke keuze die je hebt gemaakt, een mooie BBQ waar jullie heel veel jaren plezier aan gaan beleven.
Doorgaans gebruiken we briketten voor de Weber ketels, neem dan wel kokosschaalbriketten, maar houtskool wordt ook wel gebruikt.
Een offset smoker is een BBQ voor de echte freaks (lees echte liefhebbers) dit zijn calorie?n vreters die naast veel brandstof verbruik ook wat lastiger op temperatuur  te houden zijn.
 
Volgens mij zal je man zeer tevreden zijn met het cadeau, een offset is idd wel leuk maar zo'n weber is een echte alleskunner dus dit komt wel goed.
 
Prima keus Tatiiana, die Weber is een zeer handige en veelzijdige BBQ waar jullie heel veel plezier van zullen beleven.
We kijken uit naar de foto's en verhalen van al dat lekkers wat er aan zit te komen.
Gefeliciteerd met de aankoop. ;)
 
Hoi Tatiiana, als eerste welkom op dit gezellige genootschap, mijn complimenten je hebt een mooie bbq voor jullie uitgekozen, daar gaan jullie veel plezier aan beleven ;)
Ik was een paar jaar geleden niet zo van de bbq maar nu weet ik dat ik/wij daar alles op kunnen maken :D en gaat het echt verslavend worden om alles op de Q te maken ;)

Heel veel sterkte met de rest van de zwangerschap en jullie kleine knul van 3 want die moet natuurlijk ook de nodige aandacht krijgen ;)

Groetjes Jet, trotse tante van een tweeling :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan