BasBQ
Beef en Steak

Nieuw!

 

Ulwembu

Tondelzoeker
Berichten
18
Jawel, eindelijk de stap maar eens genomen. ReneR heeft me op dit forum gewezen nadat ik wat vragen voor hem had en heb de Brinkmeister hier ook al zien langskomen. Er zullen nog wel meerdere kennissen en vrienden van me hier zitten maar daar kom ik vanzelf wel achter lijkt me ;)

Anyway, ik heb eigenlijk pas sinds kort de low & slow methode ontdekt en ben daar nog echt een groentje in! Zo erg dat ik pas sinds vrijdag een geschikte bbq daarvoor heb gekocht. Voorheen dus alles fast & high. Wat dat laatste betreft heb ik al vanalles op de bbq gehad, of zoals het toendertijd heette: de braai! Ik heb 9 jaar op Zuid Afrika gereisd en daar vooral veel tijd in de bush doorgebracht. We aten daar vooral T-Bone steaks (deze werden ter plekke gezaagd bij de lokale slager voor ons. Deze had dan ook de toepasselijke naam: Tjop Tjop!), smoked ribs (complete rib cages die met een rook marinade bewerkt waren) en diverse soorten wild zoals Impala, Kudu, Gemsbok en Wrattenzwijn. Uiteraard zijn er ook meters Boerewors voorbij gekomen in die tijd.

Hier in Nederland bak ik vooral simpele dingetjes zoals sat?etjes, zo nu en dan een biefstukje en vooral veel sausijsjes. Mijn vrouw walgt ervan aangezien ik sausijsjes het liefst aangebrand heb LOL! Zij wil dan ook praktisch nooit wat, zelfs niet als ik ze expres NIET verbrand. Ik bak dus vooral voor mezelf en hoop dat met de low & slow methode te gaan veranderen.

Overigens een echte vleeseter hier dus die bbq zal hier flink zijn best gaan doen ;) Groenvoer is alleen voor garnering en konijnen B-)

Ik ga hier nog veel leren!
Thomas

 
hoi Thomas,
welkom bij dit edele genootschap
 
Hoi Thomas, welkom bij ons! En straks zijn we allemaal bekenden!  :D
 
Hej Thomas, welkom bij het BBQ Genootschap
Eindelijk aangemeld, top man, leuk hier!!!!
En als je vragen hebt....we horen het wel ;)
Ben je al op zoek naar een olievat??? :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan