BasBQ
Beef en Steak

nieuw spit deel twee.....

 
 

Jw

Stoker
Berichten
443
Ok!!!! het moest er vandaag toch eindelijk maar is van komen.....ik heb sinds een paar dagen een mooi nieuw spit van weber in mijn bezit.....
en toevallig sprongen er bij mijn lokale slagertje er ook een paar malse tournedosjes en een kalfsribeye in mijn mandje :D

dan zit je gewoon op dit fantastische forum die kijken en komt er gewoon een heel leuk recept in deze maand steve en me voorbij......
dus ik dacht combineer dat...... :>

zondag begonnen met het maken van de marinade, en die vast even gevacumeerd.

\



maandag aan het begin van de middag het vlees gesneden.
ik heb de stukken iets groter gehouden zodat ze iets langer op de q konden en toch mooi medium rare konden blijven.







Later bij de marinade gekieperd en weer gevacumeerd.

Tegen het begin van de avond heb ik even een broodje gemaakt, niks bijzonder gewoon een recept van het pakje van het broodmeel en daar wat zeezout en wat tomaatjes aan toegevoegd en na het opwarmen van de bbq even in een klein half uurtje afgebakken.



prima gelukt alleen bodem van het brood was net op het randje had de pizzasteen wel op een rooster verhoger gezet maar denk dat ik daar toch nog iets anders op moet verzinnen als ik de steen weer op de gasser gebruik.

Na een uur of vier marineren het vlees op de pen van het spit geregen:





de rest van de laurier bladen in water geweekt(was bang dat anders de marinade te sterk zou worden heb er twee in de marinade gedaan)



heb er gebakken champignons bij gemaakt een daar beetje van de vlees marinade voor gebruikt voordat de steaks er bij gingen.
En  klein stronkje witlof met spek en parmezaan.
kern temp op 53/54 gehouden.







Al met al een goede eerste poging met het spit!
de smaak vonden vrouw lief en ik echt heerlijk, denk alleen dat ik volgende keer een fractie van de rodewijn azijn minder gebruik en een klein beetje extra peper.(maar dat is persoonlijk.
 
dat ziet er heerlijk uit
 
Mooie test van je spit!
Dat moet gesmaakt hebben.
 
Ziet er goed uit! Je bent alleen wat vroeg met de foto's.....

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/steven-me/wat-is-steven-me/:

Gedurende de maand kan in het draadje met het recept gediscussieerd worden over het recept, maar je mag geen resultaten posten.
Het laatste weekend van de maand opent het beheer een draadje waar je je eindresultaat in kunt posten, graag met je bevindingen en zeker met foto's.

Of geldt dit alleen voor deelnemers aan Steven&Me....?  :blush:
 
Ceriel zei:
Ziet er goed uit! Je bent alleen wat vroeg met de foto's.....

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/steven-me/wat-is-steven-me/:

Gedurende de maand kan in het draadje met het recept gediscussieerd worden over het recept, maar je mag geen resultaten posten.
Het laatste weekend van de maand opent het beheer een draadje waar je je eindresultaat in kunt posten, graag met je bevindingen en zeker met foto's.

Of geldt dit alleen voor deelnemers aan Steven&Me....?  :blush:

Oeps sorry! Dat wist ik niet......
Kan helaas niet mee doen met steve ben te vaak weg voor m'n werk..... :(
 
Ceriel zei:
Jw zei:
Kan helaas niet mee doen met steve ben te vaak weg voor m'n werk..... :(

Maakt niet uit, ik ben 7 december ingestapt en heb redelijk ingehaald.... :D


Hahaha heel redelijk..... :D
 
Mensen! Je kunt op elk moment instappen bij Steven&Me, en deelname verplicht je tot niets. Alleen als je voor de Steven Badge gaat ( de eerste krijg je bij 10x meedoen, en daar kun je zo lang over doen als je wilt, of heel kort als je ze achter elkaar maakt tijdens je vakantie ofzo), zul je je wel aan de regels moeten houden van het plaatsen in het daarvoor speciaal per maand aangemaakte draadje. Zoiets dus.
Dus leuk dat je dit recept al hebt gemaakt, en ik ben ook niet boos op je, JW. Maar als je wil dat hij meetelt voor je badge denk ik dat je volgende maand in de herkansing moet, of een van de eerdere recepten moet gaan maken waar de resultaatdraadjes al voor open staan.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/steven-me/steven-me-teller/ hier kun je dan bijhouden welke recepten je gemaakt hebt. Misschien een idee dat je het even doorleest, als het je toch leuk lijkt?
 
Dominique zei:
Mensen! Je kunt op elk moment instappen bij Steven&Me, en deelname verplicht je tot niets. Alleen als je voor de Steven Badge gaat ( de eerste krijg je bij 10x meedoen, en daar kun je zo lang over doen als je wilt, of heel kort als je ze achter elkaar maakt tijdens je vakantie ofzo), zul je je wel aan de regels moeten houden van het plaatsen in het daarvoor speciaal per maand aangemaakte draadje. Zoiets dus.
Dus leuk dat je dit recept al hebt gemaakt, en ik ben ook niet boos op je, JW. Maar als je wil dat hij meetelt voor je badge denk ik dat je volgende maand in de herkansing moet, of een van de eerdere recepten moet gaan maken waar de resultaatdraadjes al voor open staan.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/steven-me/steven-me-teller/ hier kun je dan bijhouden welke recepten je gemaakt hebt. Misschien een idee dat je het even doorleest, als het je toch leuk lijkt?

Duidelijk, dan ga ik idd voor de herkansing.......en blijft deze gewoon mijn test run voor het spit :D
 
Ik heb dit weekend pizza's op mijn gasser gemaakt en daar ook de pizzasteen voor gebruikt.
Wat ik wel gedaan heb om de directe hitte van de steen af te halen is dat ik deze met het rekje op 1 van mijn bakpannen gehangen heb.
Zal vanavond ff een foto plaatsen.

 
Joost12 zei:
Ik heb dit weekend pizza's op mijn gasser gemaakt en daar ook de pizzasteen voor gebruikt.
Wat ik wel gedaan heb om de directe hitte van de steen af te halen is dat ik deze met het rekje op 1 van mijn bakpannen gehangen heb.
Zal vanavond ff een foto plaatsen.

Das een goeie! Thanks
 
Ik zeg: lekker hoor!!
 
Foto's misschien wat te vroeg
(zou mij natuurlijk nooit overkomen..... :blush:)
Maar het ziet er wel lekker uit!
 
Thanks allemaal! Ga zeker mee doen met Steve!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan