BasBQ
Beef en Steak

Nieuw lid

Ben ik niet helemaal met je eens.
Ja akkoord, de schuiven zijn om je temperatuur te regelen, maar als je de rook langer vast kunt houden op een lagere temperatuur zal hij sterker zijn en dieper in het vlees trekken.
Dat is toch precies wat ik zeg Zzzjon met de schuiven regel je de temperatuur dat je door een lagere temperatuur een bredere rookring krijgt is mogelijk een gevolg daarvan ik zal nog eens nakijken waardoor die rookring eigelijk ontstaat.
 
Dat is toch precies wat ik zeg Zzzjon met de schuiven regel je de temperatuur dat je door een lagere temperatuur een bredere rookring krijgt is mogelijk een gevolg daarvan ik zal nog eens nakijken waardoor die rookring eigelijk ontstaat.

Ik denk dat we beide gelijk hebben ;)
Alleen leggen we het op een andere manier uit.
 
welkom hier

rookring zegt niet zoveel over de hoeveelheid rook/rooksmaak.
het is een reactie van het vlees.
ik weet niet meer exact hoe of wat, maar het staat hier ergens op het forum.

je kan namelijk ook heel veel rooksmaak hebben zonder rookring
dus heeeeel veeeel rook zorgt voor een sterke rooksmaak, maar niet per definitie voor een (flinke) rookring

kortom, rookring is niet belangrijk, smaak wel
 
welkom hier

rookring zegt niet zoveel over de hoeveelheid rook/rooksmaak.
het is een reactie van het vlees.
ik weet niet meer exact hoe of wat, maar het staat hier ergens op het forum.

je kan namelijk ook heel veel rooksmaak hebben zonder rookring
dus heeeeel veeeel rook zorgt voor een sterke rooksmaak, maar niet per definitie voor een (flinke) rookring

kortom, rookring is niet belangrijk, smaak wel
Ja had die uitleg al gelezen inderdaad!
Smaak was prima dus het was lekker, maar voor de presentatie wilde ik de volgende keer een mooiere rookring.

Presentatie van het gerecht is ook belangrijk toch?😉
 
Is idd genoeg over te vinden temperatuur, vochtigheid en versheid van het vlees heeft allemaal invloed.

Je wilt sowieso goede rook en niet te veel. Zelf weleens wat gehaktballetjes "verziekt " door ( te ) verbrandend vet.......
Echt een vieze bittere smaak.
 
Welkom en veel plezier hier! Hier ook een (of eigenlijk 2) 47er die nog geregeld aan gaat. Eigenlijk kun je er alles op…
 
Hier ook een w47 (mijn eerste BBQ).
Prima BBQ maar W57 geeft net wat meer mogelijkheden


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Hallo daar @Fumingolive
Top Q de 47cm! Ook nooit weg doen ook al schaf je iets anders aan. De kalfswangen pas uit de koeling halen als je het op je bbq wil leggen.
Gekoeld neemt het meer rook op. Na een tijdje neemt het dus (bijna) geen rook meer op
 
Presentatie van het gerecht is ook belangrijk toch?😉
Smaak Is het belangrijkste uiteraard
Een mooie presentatie Is inderdaad leuk.
Daarbij Is een mooie opmaak van het bordje of de plank of zo waarop je het serveert van veel meer invloed dan de rookring

De rookring Is te manipuleren door je vlees met een of ander iets te behandelen of in te smeren. Volgens mij heeft noskos daarover wel eens iets vermeld, maar het kan ook iemand anders geweest zijn
Check dit forum maar eens of anders zijn website
 
Welkom bij het genootschap
 
Welkom bij het genootschap

Presentatie is mooi, maar de smaak blijft beter hangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan