BasBQ
Beef en Steak

Nieuw lid

Arjan71

Tondelzoeker
Berichten
7
Goedenavond. Mijn naam is Arjan en ik kijk al jaren op dit forum “stiekem” rond naar allerlei handige tips. Ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een KJ2 nadat ik daarvoor een aantal jaren een kamado van de gamma heb gehad. Nu kan ik ook een reactie geven en mijn ervaringen met jullie delen. Veel BBQ plezier! Gr. Arjan

8771A7BB-3C07-43F0-950B-8A574E63D1EA.jpeg
 
Ben benieuwd naar je plaatjes!
 
Welkom Arjan! Ben gelijk nieuwsgierig naar je afzuiging op de foto. Kben thuis bezig dit uit te werken, maar die van jou ziet er erg simpel en effectief uit. Mag ik vragen hoe de opzet is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Welkom bij het genootschap

Je Jägermeister staat er koud genoeg bij 😉
 
Welkom Arjan! Ben gelijk nieuwsgierig naar je afzuiging op de foto. Kben thuis bezig dit uit te werken, maar die van jou ziet er erg simpel en effectief uit. Mag ik vragen hoe de opzet is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Op het dak van de overstek heb ik een dak/buis ventilator geplaatst van Zehnder met een 3 standenschakelaar. door het plafond steek de buis ongeveer 3-4 cm door waar ik een afneembare flexibele buis van 125 mm aan ophang als ik onder de afdak wil bbq-en. ik wil geen vaste kap want de bbq staat bij droog weer buiten en dan loop je er tegenaan. Als de deksel open moet dan buig ik de buis naar links en hang ik hem aan een ketting. dat gaat best eenvoudig. Ik heb dit pas sinds de Kerst dus ben ook nog wel aan het uitproberen wat het beste werkt. Afzuiging zonder kap bovenin werkt niet goed in een open ruimte, ook als de motor in de hoogste stand staat. Dit is ook lawaaiig! Tot nu toe een paar keer gebruikt met lange sessies en dat werkt prima. Als je gaat grillen met veel open en dicht doen van de deksel weet ik niet of het ideaal is? Dan zet ik hem liever buiten. Dat doe ik meestal met mooi weer....... gr Arjan
 
Op het dak van de overstek heb ik een dak/buis ventilator geplaatst van Zehnder met een 3 standenschakelaar. door het plafond steek de buis ongeveer 3-4 cm door waar ik een afneembare flexibele buis van 125 mm aan ophang als ik onder de afdak wil bbq-en. ik wil geen vaste kap want de bbq staat bij droog weer buiten en dan loop je er tegenaan. Als de deksel open moet dan buig ik de buis naar links en hang ik hem aan een ketting. dat gaat best eenvoudig. Ik heb dit pas sinds de Kerst dus ben ook nog wel aan het uitproberen wat het beste werkt. Afzuiging zonder kap bovenin werkt niet goed in een open ruimte, ook als de motor in de hoogste stand staat. Dit is ook lawaaiig! Tot nu toe een paar keer gebruikt met lange sessies en dat werkt prima. Als je gaat grillen met veel open en dicht doen van de deksel weet ik niet of het ideaal is? Dan zet ik hem liever buiten. Dat doe ik meestal met mooi weer....... gr Arjan
Thanks! Een optie om eens te bekijken!. Het gaat mij ook met name om de low & slow sessies. Ik heb een vaste buitenkeuken met een metalen dakpanplaat en merk dat deze gewoon erg vies en vet wordt na een aantal sessies. Dat er rook ontsnapt is geen probleem, maar het zou mooi zijn als de meeste rook door het dak verdwijnt ipv eronder blijft hangen. Ik zou wel een vaste afzuiging kunnen plaatsen, maar of ik het mooi vindt... ik zat te denken aan een rookkap met een buisventilator dan. Maar jouw optie lijkt ook interessant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan