BasBQ
Beef en Steak

Nieuw en op zoek.

 

Nsy

Tondelzoeker
Berichten
11
Dag,
Zal me even voorstellen. 42 jaar een vrouw en 2 kinderen. Al jaren heb ik het plan om een pizza oven aan te schaffen als de tuin in orde is. Deze zomer werd de tuin afgewerkt en nu is het eindelijk zover.

Wegens een zwaar motorongeval ben ik nu al meer dan een half jaar thuis en ben ik op dit forum beland. Na een half jaartje lezen werd het duidelijk. Ik wil een kamado. Ook hier kan je pizza op maken en heerlijke low en slow gerechten. Koken doe ik elke dag en zo veel mogelijk in de oven. Ook dit kan in de toekomst in de kamado.

Ik was er steeds van overtuigd dat het een kamado joe zou worden. De laatste weken echter de weber summit kamado ontdekt. Elke recensie en filmpje op YouTube proberen te bekijken alsook alle draadjes op dit forum. Zover ik kan lezen zijn alle gebruikers zeer positief over deze bbq.
Groot grilloppervlak ( ik heb een grote familie en nodig graag gasten uit)en gemakkelijk verplaatsbaar zijn voor mij een pluspunt. Nu blijkt dat ik via mijn werkgever ook nog eens 25 procent korting bij weber krijg.

Heeft er iemand ervaring met de weber summit kamado voor pizza te bereiden? Hoge temperaturen zijn met de weber geen probleem maar verder vind ik hier niet veel info over. Ook niet op YouTube.
 
Welkom op het Genootschap.
Er zijn een aantal leden met een Weber Summit, noskos is er daar 1 van. Hoege temperaturen zijn geen probleem voor een kamado, het enige minpuntje vind ik dat het opwarmen van de steen redelijk lang duurt ten opzichte van een pizza gas oven.
Maar daar staat tegenover dat je met een kamado zo veel meer kan maken dan alleen een pizza oven.
 
Welkom bij het genootschap

Hopelijk gaat de genezing voorspoedig, dit gezegd hebbende als mede motorrijder

Ben je overtuigd word je er toch weer vanaf gebracht 😱
Er zal vast een forumlid zijn de je aan antwoorden kan helpen. Succes nog effe weer 😉 met je zoektocht.

en beterschap
 
Welkom
 
Ben in bezit van de Summit kamado én een zeer tevreden gebruiker.
Pizza gaat uitstekend.
Temperatuur is makkelijk boven de 350 graden te krijgen en met de deflector en de pizza steen op het rooster zit je goed wat boven en onder warmte betreft.

Als je veel pizza's bakt is een Ooni misschien wel zuiniger in gebruik dan een kamado.
Maar daar kunnen kunnen anderen meer van zeggen.

Over de Summit / welke kamado zal ik kiezen zijn hier veel draadjes te vinden.

Succes met je keuze!






Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Welkom hier

De weber Is een bbq waar je ook pizza's op kan maken
Een ooni Is een pure pizza oven.

Met de weber kan je dus meer. Ook ovengerechten etc.en nagenoeg alles wat hier aan recepten op het forum terug te vinden is.
Eet je meerdere keren per week pizza dan zou ik na de aanschaf van de weber gaan sparen voor een ooni

Je heb tenslotte ook verschillende soorten pannen in de keuken. Voor elk doel wel eentje.
 
Laatst bewerkt:
Je heb tenslotte ook verschillende soorten pannen in de keuken. Voor elk doel wel eentje.

dat is een goeie! Die ga ik hier ook inzetten als argument. 😂😂
 
Van harte welkom bij het Genootschap! Voor de prijs van een beetje knappe KJ kun je ook een Summit en een Ooni kopen inderdaad. Daar zou dan mijn keuze naar uitgaan. Pizza kan op een kamado. Maar het is wel altijd een aanslag op je barbecue. De meeste vinden die hele hoge temperaturen toch niet zo erg fijn.
 
Was helemaal vergeten je welkom te heten alhier dus: welkom en veel plezier op het forum!

Als je 25% korting kan krijgen op je Summit dan ben je al weer een aardig eind op weg voor de Ooni

Niet alleen voor pizza maar ook voor een flatbread of zo een ideaal apparaat om naast je BBQ, waar dan het hoofdgerecht op staat, te hebben.....Waarom heb ik er zelf eigenlijk nog geen één

Ik stook de Summit regelmatig even hoger op om schoon te branden. Dus temperatuur is het probleem niet.

d80406ef6ac60523e870d81f44cdf87a.jpg


Zojuist nog even na "De blauwe ballen van Frits met de aanpassingen van Ewald"




Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
En inderdaad van harte welkom!
 
Vervelend om te lezen wat je hier heeft gebracht, maar toch blij dat je er bent!

Veel plezier en inspiratie hier!
 
Dank je voor alle reacties.

Heb, met jullie hulp, beslist om de weber kamado te kopen. Ook de ooni pizzaoven had ik al even op het oog. Ga nu even zien hoe het pizza bakken lukt met de weber. Mss komt er dan in de toekomst nog een ooni bij.

De summit kamado was spijtig genoeg niet meer in voorraad op de weber website. Dus nog even geduld moeten hebben. Deze nacht bericht gekregen dat de summit kamado terug op voorraad was en gelijk besteld. Na mijn bestelling was de voorraad weer uitgeput.

Nu wachten tot de kamado geleverd wordt. Kon tot 9 dagen duren. Heb ik ondertussen tijd om alle benodigdheden ( goede houtskool, vleesthermometer, handschoenen, enz.) Te bestellen. Is weer een leuke zoektocht.
 
Gefeliciteerdga je veel plezier van krijgen
Kijk even op het kanaal van @noskos voor tips over wat wel en niet te kopen. Bespaard geld en ruimte

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Welkom en binnekort veel plezier met je aankoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan