BasBQ
Beef en Steak

Nieuw en op zoek naar 'n Eitje!

Welkom Ruud en veel plezier hier op het Forum.
 
Welkom!

En overweeg zeker de medium, er zijn meer accessoires voor te krijgen ;)
Zo is er voor de small geen bakingstone en volgens mij ook geen platesetter....
 
Ivo-tje zei:
Welkom!

En overweeg zeker de medium, er zijn meer accessoires voor te krijgen ;)
Zo is er voor de small geen bakingstone en volgens mij ook geen platesetter....

De platesetter voor de small is wel beschikbaar, de bakingstone niet. Voor de large zijn de meeste accessoires verkrijgbaar. Medium is een mooie maat :)
 
Een warm welkom!!
 
Ik vind persoonlijk de large fijner werken dan de medium. Op de e.o.a. manier moest ik bij de medium om de drie sessies even de kolenbak opnieuw inrichten om voor een goede luchtstroom te zorgen. Bij de large heb ik dat niet, even de pook erdoor en weer verder.
 
noskos zei:
Ik vind persoonlijk de large fijner werken dan de medium. Op de e.o.a. manier moest ik bij de medium om de drie sessies even de kolenbak opnieuw inrichten om voor een goede luchtstroom te zorgen. Bij de large heb ik dat niet, even de pook erdoor en weer verder.

Geen last van... Terwijl ik vaak de as vergeet weg te halen...
Inderdaad pook door de kolen en klaar.
En hoewel een large me zeker een mooie maat lijkt, kan ik me voorstellen dat een medium al boven budget is.... ;)
 
Ivo-tje zei:
Geen last van... Terwijl ik vaak de as vergeet weg te halen...

Heb een half jaar de medium gehad en nu een half jaar de large en dat is toch wat mij het meeste opvalt hoor. Het ligt niet aan het as weghalen, maar aan kleine stukjes houtskool die je rooster op een gegeven moment verstoppen. En dat duurt langer bij een large.
 
Ruud welkom, als de buidel het toelaat zeker voor een grotere maat gaan dan small, ik ken een paar mensen met een small die balen dat ze niet doorgespaard hebben...
 
Dankje voor de tips Gabor, wellicht even goed overwegen of ik niet voor een medium eitje moet doorsparen  :p
 
Rud Meat zei:
Dankje voor de tips Gabor, wellicht even goed overwegen of ik niet voor een medium eitje moet doorsparen  :p

Vraag anders even advies aan Gerard777, die kent van alle kamado's de voor en nadelen.
 
Ook ik heb een paar maanden een Medium geleend  :p. Had dezelfde ervaring met het dichtslibben van de schijf aan de onderkant van de firebox.
Verder bevalt de medium prima, toch heb ik voor een Large gekozen, hoef ik tenminste nooit meer te sparen voor een grotere  :D. Gisteravond is hij bezorgd dus de ervaringen volgen nog  8)
 
Terug
Bovenaan Onderaan