BasBQ
Beef en Steak

Nieuw, dus even voorstellen....

 
 

Dennisvs

Kooltjesharker
Berichten
119
Goedemiddag allemaal,

Inmiddels heb ik begrepen dat jezelf voorstellen hier gewaardeerd wordt, dus dan wil ik zeker niet achterblijven.

Mijn naam is Dennis, 25 jaar, en ik woon in een dorpje vlakbij Rotterdam. Ik ben de trotse bezitter van de Weber MT Premium en heb deze afgelopen zomer meerdere malen opgestookt voor de klassieke Nederlandse barbecue (sateetje, burgertje, zalm in folie). Nu ben ik sowieso al fan van lekkere dingen maken, dus al snel werden dit zelfgedraaide burgers en een poging tot gerookte zalm. Ook ben ik gek op desserts van de bbq, met banaan, ananas, kokos, verzin het maar.

Twee weken geleden heb ik voor de eerste keer een Picanha gemaakt, en nu ben ik los. Wat is dat te gek zeg, dat smaakt letterlijk naar meer.

Ik heb heel veel vragen, ben vooral ook op dit forum om ideeën op te doen en hou ontzettend van hacks om met weinig veel te maken. In dat kader ben ik mijn zoektocht naar een mooie 'slimme' thermometer gestaakt en heb vandaag de welbekende fantast bij onze Zweedse meubelmaker gekocht. Zo lang het maar doet wat het moet doen... En als ik groot ben, koop ik misschien toch nog eens een andere.

Tips over (niet al te duur, maar wel goed) vlees inkopen in deze regio zijn heel erg welkom. Ook een goede suggestie om als beginner met de diffuser en kolenring aan de slag te gaan hoor ik graag. Nu vooral veel fikkie stoken, mooie gerechten maken en vooral veel lol maken!
 
Welkom bij het genootschap 😁
 
Welkom bij het genootschap

nu het vroeger donker word meer plezier van’t fikkie
 
Welkom
 
Welkom. Een BBQ workshop voor beginners kan ik zeker aanraden, daar wordt tot in de puntjes uitgelegd hoe je op de juiste wijze een barbecue gebruikt. Of, nog beter, het boek van Noskos. Dat is zo'n beetje de BBQ bijbel inmiddels. Het vuur de baas
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan