BasBQ
Beef en Steak

Mosselen van de Basterd

 

timmymontana

Tondelzoeker
Berichten
19
Vandaag het idee gevat om mosselen te maken. Vanmiddag met zoonlief naar de Makro want ik had nog een gietijzeren pan nodig en tevens de mosselen. Het weer zat niet erg mee, maar ik heb mij voorgenomen dat, sinds ik de kamado heb, ik elke week wel een gerecht er op maak. Tot nu toe gaat dat goed. Elke week iets nieuws, en nog vele gerechten te gaan. Heerlijk dat experimenteren.

Ik heb 3 teentjes knoflook geperst en deze gefruit in de olijfolie in de pan. Daarna de mosselgroente toegevoegd, bestaande uit wortel prei en ui. Dit even goed door roeren en dan de mosselen erbij. Zodra die erin zaten heb ik een herfst bokbier erbij gedaan. 5 minuten laten gaan, even omroeren en dan nog 5 minuten. Viel erg in de smaak bij ons thuis!

c27687024ee522275e866f0a16b2c1b3.jpg
0a678e7a1bf3cab87bf776704aa5f88d.jpg
6861bd8eb16efa33197ad1d1d0961d9b.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heerlijk! Proefde je ook nog iets van rooksmaak bij je mosselen?
 
Lin zei:
Heerlijk! Proefde je ook nog iets van rooksmaak bij je mosselen?
Heel subtiel, maar misschien wilde ik die ook juist wel erg graag proeven haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker hoor portie mosselen en dan met dat weer
 
Mosselen van de bbq; zalig
 
Inspiratie tip.
 
Dank je wel! Mijn vriendin heeft dit gezien en nu MOET ik dit gerecht ook maken voor haar.
Dat vind ik helemaal niet erg.  B-)
 
Mosselen van de BBQ staat hier nog op de ?to do?. Een van de redenen waarom ik een DO wou hebben.
Mooi ook dat je minstens een keer per week een maaltje van de Q tovert. Dat word genieten daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan