Beef en Steak

Mooi weer, dus Pulled Pork

Ondanks dat de PP tegen viel zag het er wel heel smakelijk uit :) heb in het verleden ook een aantal keer PP geproefd die ik echt niet lekker vond en als je het dan zelf wilt maken weet je wat je anders moet doen, ik vond ze allemaal te zout, of te zoet (verdronken in de bbq saus). Toch gefeliciteerd met je Knor <:-P

Je limoncello ziet er prachtig uit qua kleur, had ik graag willen proeven.....................misschien een receptje daarvoor :D

Mijn receptje Limoncello:
10 bio citroenen, goed wassen alvorens te beginnen
Alle citroenen schikken met dunschiller.
(Probeer zo weinig mogelijk van het wit mee te hebben)
Doe alle schillen in een grote bokaal en schenk er 1 liter pure alcohol bij. (Kun je gewoon in de Carrefour vinden)
Dit laat je 3 weken op een donkere plaats staan en iedere dag eens schudden.
Na 3 weken maak je siroop met 600gr suiker op 1 liter water.
Als de siroop afgekoeld is voeg je het gezeefde mengsel van de citroenschillen erbij.  Schillen wegsmijten
Terug 2 weken laten rusten op een donkere plaats.
Hierna in de vriezer en genieten.  Super lekker

Met de overgebleven citroenen maak je citroensiroop, lekker verfrissend om te mengen met spuitwater, of in gerechten

He wat leuk, super bedankt :D dit ga ik ook proberen, ik heb wel niet zoveel geduld maar als pastrami mij lukt moet dit ook lukken ;)
Alleen nog een vraagje, over hoeveel procent alcohol hebben we het, 99%?

Jet zei:
He wat leuk, super bedankt :D dit ga ik ook proberen, ik heb wel niet zoveel geduld maar als pastrami mij lukt moet dit ook lukken ;)
Alleen nog een vraagje, over hoeveel procent alcohol hebben we het, 99%?

Niet zoveel geduld :-/, met zo'n pastrami ben je toch ook wel even bezig. :D

StijnVanOnacker zei:
Mijn receptje Limoncello:
10 bio citroenen, goed wassen alvorens te beginnen
Alle citroenen schikken met dunschiller.
(Probeer zo weinig mogelijk van het wit mee te hebben)
Doe alle schillen in een grote bokaal en schenk er 1 liter pure alcohol bij. (Kun je gewoon in de Carrefour vinden)
Dit laat je 3 weken op een donkere plaats staan en iedere dag eens schudden.
Na 3 weken maak je siroop met 600gr suiker op 1 liter water.
Als de siroop afgekoeld is voeg je het gezeefde mengsel van de citroenschillen erbij.  Schillen wegsmijten
Terug 2 weken laten rusten op een donkere plaats.
Hierna in de vriezer en genieten.  Super lekker

Met de overgebleven citroenen maak je citroensiroop, lekker verfrissend om te mengen met spuitwater, of in gerechten

Leuk recept en een heerlijk fris drankje ;) en ik ben best wel geduldig maar m'n limoncello haal ik toch maar bij de slijterij op de hoek, gaat veel sneller  :D

Heeft er toevallig iemand een top receptje voor pulled pork die minder zoet is en wat meer zoutig?

Wij zijn nogal gewend aan veel zout in onze gerechten

StijnVanOnacker zei:
Heeft er toevallig iemand een top receptje voor pulled pork die minder zoet is en wat meer zoutig?

Wij zijn nogal gewend aan veel zout in onze gerechten

Dat verzoek mag plaatsen in het subforum "recept gevraagd". Dit draadje gaat over je pulled pork.

Terug
Bovenaan Onderaan