BasBQ
Beef en Steak

Monolith tafel van steigerbuis

 
 

Lowietje72

Gemarineerd
Berichten
1.682
Ik wist al dat mijn slager een handige gozer was (zelf gemaakte ofyr). Maar gisteren produceerde hij een foto van zijn nieuwste creatie op FB en die wil ik jullie niet onthouden.
Bouwtekeningen heb ik niet maar met goed kijken komen de handige Harries hier heel ver mee heb ik de indruk.

89b6b1dc724dc908a577f25c0936904e.jpg
 
ook een hele mooie manier
 
Fantastisch zeg... ook schitterend mobiel zo met die wielen eronder!
Prachtig cateringskarretje man!
 
Mooi gedaan hoor.


Ben hier een tijd terug ook mee bezig geweest. Zit nog wel een prijskaartje aan als je dit aanschaft bij de bouwmarkt.


Je hebt tegenwoordig ook overal van die spandoeken hangen. Deze zijn ook gemaakt van stijgerbuizen. Bij deze bedrijven kun je vaak aan gebruikte buizen en koppelingen kopen. Dat scheelt weer in de prijs.


Ik heb thuis zelf op deze manier een overkapping gemaakt. Ik heb aluminium buizen gebruikt. In de zomer worden deze niet heet in de zon. B-)


Voor diegene die hier iets mee willen.
 
Mooi hoor ;)

Vorig jaar heb ik er ook 1tje met steiger buizen gemaakt.



Veel plezier ermee :)
Blefke
 
Beide erg mooi!
 
Hoi bleke,

Mooie tafel, maar even een vraagje.
Het middelste blad zit dat vast of kan je dat losmaken?
Oftewel gebruik je daar inhaakbeugels?

Ik zit ook te denken zo'n tafel, maar stuk kleiner om mijn jumbo joe een beetje hoger te krijgen.
Bvd
 
FransP zei:
Hoi bleke,

Het middelste blad zit dat vast of kan je dat losmaken?
Oftewel gebruik je daar inhaakbeugels?
Nee het middelste blad is ook vast gemaakt.

Grzz,
Blefke
 
Beiden zeer netjes gemaakt, voor het geval iemand steigerbuis en koppelingen gaat bestellen, de buizen gebruikt op de foto zijn GEEN steigerbuizen. Deze hebben Een dia van 473mm. Dat redden deze buizen niet. Lijkt meer op CV buis 22.
 
Goed bezig! mooie creaties  :D
 
Rico Termijn zei:
Beiden zeer netjes gemaakt, voor het geval iemand steigerbuis en koppelingen gaat bestellen, de buizen gebruikt op de foto zijn GEEN steigerbuizen. Deze hebben Een dia van 473mm. Dat redden deze buizen niet. Lijkt meer op CV buis 22.

De gebruikte 'steigerbuizen' zijn tegenwoordig bij de bouwmarkt te krijgen in 27 en 42 mm. Speciaal voor 'meubels'.
 
Lowietje72 zei:
Rico Termijn zei:
Beiden zeer netjes gemaakt, voor het geval iemand steigerbuis en koppelingen gaat bestellen, de buizen gebruikt op de foto zijn GEEN steigerbuizen. Deze hebben Een dia van 473mm. Dat redden deze buizen niet. Lijkt meer op CV buis 22.

De gebruikte 'steigerbuizen' zijn tegenwoordig bij de bouwmarkt te krijgen in 27 en 42 mm. Speciaal voor 'meubels'.
CV buis 28 mm past ook!
 
Maar die steigerbuizen zijn best duur....
 
Dat klopt, dat is een keuze die je moet moet maken.
En niet alleen de buizen zijn duur, ook de koppelstukken :-O
Maar ik had er een budget voor en wilde geen kolossale bbq tafel op mijn dakterras hebben.
Daarbij heb ik gebruik gemaakt van azobe steenschotten, onverwoestbaar slijtvast maar ook duurder dan steigerplanken.

Ik ben er blij mee,ondanks de kosten.
Zoals al aangegeven verwarmingsbuizen passen ook en deze zijn een stuk goedkoper, maar vind ze minder mooi.

Blefke
 
Terug
Bovenaan Onderaan