BasBQ
Beef en Steak

MOINKS op aanvraag

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.108
Beste BQ-collega's

Afgelopen weekend kreeg ik op het laatste moment het verzoek om enkele hapjes te maken voor een verjaardag (waar we uitgenodigd waren). Aangezien er op dat moment alleen wat gehakt ontdooid beschikbaar was werden het alleen maar MOINKS.
Maar ach, de meeste visite kenden het fenomeen "low & slow" toch niet, dus alleen MOINKS zouden al een openbaring zijn.

De fotos:

Vlug een schaaltje balletjes gemaakt volgens Noskos' recept


Op de cobb met kersenhout als rookhout. Voor dit soort dingen is een draagbare bbq ideal. Gewoon ter plekke de MOINKS gemaakt. De visite liep al te watertanden van de heerlijke geuren, ruim voordat ze klaar waren  :D


Echt, niet gelogen: na 5 minuten....


Het was erg leuk om voor mensen die het niet kende MOINKS te maken. De oooohs en aaaahs waren alom aanwezig.
Ook leuk dat dan meteen iedereen heel enthousiast over bbq-en begint te praten.

Gelukkig kon ik er zelf ook nog 2 eten....

Bedankt voor het kijken
Rick
 
Altijd lekker :D
 
Lekkere ballen zijn zo op :D
 
dennis zei:
Ik zie het al: te weinig gemaakt
Dat is dan ook meteen het nadeel van een cobb....
Maar ik zit er over te denken een extra etage te maken....
 
Ridevi71 zei:
dennis zei:
Ik zie het al: te weinig gemaakt
Dat is dan ook meteen het nadeel van een cobb....
Maar ik zit er over te denken een extra etage te maken....
Gewoon je wsm vol gooien ;)
 
ff een newbie vraagje. Hoe heb je de temperatuur van de Cobb constant redelijk laag (?) gehouden?
heb je b.v. met een paar briketten gewerkt?
 
jij hebt lekkere ballen
 
Hansworst zei:
ff een newbie vraagje. Hoe heb je de temperatuur van de Cobb constant redelijk laag (?) gehouden?
heb je b.v. met een paar briketten gewerkt?

Goeie vraag. Ik denk dat ie constant rond de 150 graden zat. Een keertje de dome gemeten met een probe en die gaf 153 graden aan. Maar ja, wat doe je dan.... Je heb geen luchtschuiven oid.
Had maar 8 briketten gebruikt, maar het waaide net genoeg om er behoorlijk wat zuurstof in te blazen.
Gelukkig zijn moinks redelijk vergevingsgezind (of hoe zeg je dat)

En te weinig briketten in het mandje, dan liggen ze niet tegen elkaar aan dus ben dan bang dat het vuur dooft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan