BasBQ
Beef en Steak

MOINK Balls 1e maal

Big6230

Tondelzoeker
Berichten
11
Hallo,
pas nieuw hier, en zo dus het recept van de MOINK Balls ontdekt. Vandaag voor de 1e maal geprobeerd.
Enkel de hoeveelheden aangepast omdat ik er maar een 15tal wou maken om te proberen. Saus en rub op website aangeschaft,
voor de rest gewoon paneermeel gebruikt ipv de gekruide variant. (de gekruide versie hadden ze hier niet)
Dit is het resultaat na een voormiddagje proberen:

foto1: hebben temperatuur bereikt van ca. 60 gr. dus ingesmeerd met de saus.
7Hcn4Jj.jpg


foto2: terug de weber op, voor de laatste sessie
nDt9YQB.jpg


Foto3: het resultaat
ldPFbEN.jpg


Ging allemaal vrij vlot, alleen het spelen met de temperatuur moet ik nog voldoende onder de knie krijgen. Hij ging langzaam hoger dan 140 a 150 gr.

Voor de rest smaken ze heerlijk.

Benieuwd naar jullie reactie's
Bedankt
Bram
 
Ziet er goed uit!
Alleen begrijp ik dat verhaal van die "gekruide versie" niet.
Ik gooi altijd naast parmezaanse ook wat Rub door het gehakt.
Daarna rol ik ze ook nog door de rub.
Tevens kies ik altijd voor half om gehakt, gewoon om een wat vettiger en kleffer balletje te krijgen.
Anyway, als ze maar gesmaakt hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

 
Wat glimmen jouw ballen mooi
 
Lekker hoor!!

@dikkemiel, je mag ze veranderen zoals je wilt... alleen zijn het dan geen MOINK Balls meer ;)
 
Blijft heerlijk... is ook hoe een collega mij met het 'echte' BBQen heeft doen leren kennismaken....

Ik sta een beetje bekend als een 'zwart gat' dus er gingen ongeveer 10 MOINK balls naar binnen.... :D
 
noskos zei:
Lekker hoor!!

@dikkemiel, je mag ze veranderen zoals je wilt... alleen zijn het dan geen MOINK Balls meer ;)
Whatever, zo leerde ik ze bij Harlembbq en vind ze heerlijk.
Ik zal een andere naam verzinnen

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

 
MOINK Balls zijn altijd top, maak ze vrijdagavond 5 april ook, lekker voor bij de borrel 's avonds. Daarvoor wordt er van mij verwacht, voor 6 trek hebbende kerels, spareribs klaar te maken. Van die run komen zeker nog wat foto's voorbij.
 
Ze maken in ieder geval heerlijk. Top.
Kan altijd wat verfijnd worden. Moet ze nog wat meer in de rub wentelen volgende keer.
 
Zo Bram jij hebt lekkere ballen .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Heerlijk die MOINK?s. En ze glimmen als de beste.
Volgende keer heul veul maken. Gaat altijd op
 
Terug
Bovenaan Onderaan