Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Mooie aanwinst.

• Leuk
Waarderingen: Dubb
Ja zag de aanbieding ook voorbij komen. Ga je een hoop lol aan beleven!

Blijft altijd nog een wens maar de keren dat ik bbq en het geld wat het me kost vind ik toch net nog niet in verhouding staan met elkaar. Al geniet ik er enorm van om lekker in mijn bbq-hutje te staan, net zoals gisteren met een biertje en een (gerookte) kip op de weber. ☀️

Wij hebben ook onze eerste bestelling voor het nieuwe BBQ seizoen binnen, het zijn spullen van Keij voor onze vorig jaar aangeschafte Keij compact kamado (15 inch)!

IMG_5005.jpeg

10kg houtskool
Aanmaak wokkels
Rookhout (gratis)
Gietijzeren chicken sitter
Gietijzeren planchetta (half)
Gietijzeren grill rooster (half)
Standaard voor de kamado (zware kwaliteit)

Al het gietijzer is al pre-seazoned en het zijn allemaal producten van Keij gemaakt voor onze kamado.

Het vlees 🥩 voor de eerste stook sessie van het seizoen ligt ook al in de vriezer te wachten tot het laatste weekend van april want dan komt mn dochter op bezoek.

IMG_4917.jpeg

4x Angus ribeye van B.B.Quality, dit wordt mn eerste verslagje van dit seizoen.🤞

Nog maar een upgrade van S.W. gekocht voor m'n WGA: een verhoger van 6,5cm. Ik had al de offset plate, verstelbare luchtschuiven en knopjes voor de ventilatieschuiven.
Compact mee te nemen. Vind het ideaal dat je de meeste benodigdheden voor de WGA gewoon in de WGA kunt vervoeren.
Vind de verhoger wel een mooie toevoeging, omdat je anders met grillen minder dan 1cm op de briketten zit.
Ook geeft het wat meer mogelijkheden qua ruimte voor low & slow.
Misschien eens een keer pulled pork op de WGA maken, lijkt me wel geinig.

En ja, ik moet m'n WGA nog schoonmaken 😅

2026-05-15 18.03.19.jpg
2026-05-15 18.06.35.jpg
2026-05-15 18.06.50.jpg

Mijn laatste aanwinst is een tojiro mes
Ik kan nu zeggen,dag paudin het was leuk voor die vier keer dat ik je gebruikt heb.

Bekijk bijlage 85479
Ik heb nog over zo'n paudin mes getwijfeld maar jij bent er niet content mee begrijp ik?

Ik heb nu de k2 en k3 van Robert herder op t lijstje staan

Mijn laatste aanwinst is een tojiro mes
Ik kan nu zeggen,dag paudin het was leuk voor die vier keer dat ik je gebruikt heb.

Bekijk bijlage 85479
Nice! Tojiro DP3 serie denk ik? Zijn echt goede messen. Winkel waar je het gekocht heb is ook top! Ben daar eens een keer geweest om wat te laten verslijpen aan een mes waarvan ik het profiel niet fijn vond, echt een liefhebber die kerel. Uiteindelijk nog een hele tijd gebleven, van alles uit die vitrines gehaald, mooi middag 😁. Veel plezier met het mes.

Ik heb nog over zo'n paudin mes getwijfeld maar jij bent er niet content mee begrijp ik?

Ik heb nu de k2 en k3 van Robert herder op t lijstje staan
Kan je niet echt slecht mee gaan. Jij had toch al een RH als ik me niet vergis? Zou zelf alleen niet teveel van hetzelfde in net wat andere maten kopen, uiteindelijk gaan er één of twee in het keukenkastje belanden, omdat een bepaalde je voorkeur gaat krijgen. Je zou ook kunnen kijken naar de 1922 serie. Die messen zijn wat zwaarder (gebouwd), waardoor het een mooie toevoeging is naast je andere mes voor taken die een wat steviger mes vragen.

Kan je niet echt slecht mee gaan. Jij had toch al een RH als ik me niet vergis? Zou zelf alleen niet teveel van hetzelfde in net wat andere maten kopen, uiteindelijk gaan er één of twee in het keukenkastje belanden, omdat een bepaalde je voorkeur gaat krijgen. Je zou ook kunnen kijken naar de 1922 serie. Die messen zijn wat zwaarder (gebouwd), waardoor het een mooie toevoeging is naast je andere mes voor taken die een wat steviger mes vragen.
Klopt heb een k5, sowieso wil ik de k2 er nog wel bij omdat dat een mooi formaat is wat ik graag gebruik.

Het officemes van 1922 vind ik ook aanlokkelijk! Alleen vraag ik mij altijd af met slijpen.. dat achterste gedeelte zit toch in de weg als je het mes opnieuw scherp slijpt??

42596.jpg

• Leuk
Waarderingen: A3N
Klopt heb een k5, sowieso wil ik de k2 er nog wel bij omdat dat een mooi formaat is wat ik graag gebruik.

Het officemes van 1922 vind ik ook aanlokkelijk! Alleen vraag ik mij altijd af met slijpen.. dat achterste gedeelte zit toch in de weg als je het mes opnieuw scherp slijpt??

Bekijk bijlage 85497
Het is minder gemakkelijk, maar er valt prima mee te werken. Mijn 1922 koksmes heeft al meer slijpbeurten gezien dan een mes bij thuisgebruik ooit zal zien en geen problemen mee. Volgens mij wordt ie dit jaar 20 🎂.

Het is minder gemakkelijk, maar er valt prima mee te werken. Mijn 1922 koksmes heeft al meer slijpbeurten gezien dan een mes bij thuisgebruik ooit zal zien en geen problemen mee. Volgens mij wordt ie dit jaar 20 🎂.
Ik heb het puur over het officemes
Sinds een paar maanden slijp ik mijn messen zelf ( op wethstones ) dat gaat erg lekker nadat ik een cursusdagje hiervoor heb gevolgd maar zo'n hiel moet haast wel machinaal..

42649.jpg

Ik heb het puur over het officemes
Sinds een paar maanden slijp ik mijn messen zelf ( op wethstones ) dat gaat erg lekker nadat ik een cursusdagje hiervoor heb gevolgd maar zo'n hiel moet haast wel machinaal..

Bekijk bijlage 85498
Zelfde vorm, andere maat. Vormt geen probleem, ik slijp ook op wetstenen 🙂.

Terug
Bovenaan Onderaan